Avatar billede vskpeter Nybegynder
25. september 2008 - 12:55 Der er 3 kommentarer

Dual-boot

Jeg har nogle desktop-PC'ere, Fujitsu/Siemens Scenic P300, som kører med XP-PRO.
Jeg vil gerne ved opstart kunne vælge at boote enten installationen eller at boote maskinen som tynd klient vha. PXE-boot (som maskinen fint understøtter)

Kan det fixes i "boot.ini"?
Kan det fixes i BIOS?
Eller...
Skal jeg bruge en såkaldt "Boot-Loader" - i så fald hvilken?

/Peter.
Avatar billede c-holst Novice
26. september 2008 - 13:21 #1
hvis du installerer begge dele på hver sin partion, hvilket nok er dt bedste kan du vel boote op på din xp cd og gå ind i genoprettelseskonsolen. (det 1. tilbud om repear)

her kan du så normalt bruge "bootcfg" "rebuild" (så vidt jeg husker) til at generere opstartsfilerne. siden kan de så passes til inde fra windows via msconfig funktionen
Avatar billede c-holst Novice
26. september 2008 - 13:22 #2
ved så ikke om det vil virke i dette tilfælde
Avatar billede vskpeter Nybegynder
26. september 2008 - 14:27 #3
Det vil det ikke, for der er kun éen installation på maskinen, nemlig winxp. Alternativet skal være en ren netværksboot - PXE-boot - dertil er der ingen installation på maskinen.