Avatar billede lillehamster Nybegynder
23. september 2008 - 09:17 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Min opløsning skifter til 800 x 600 efter genstart

Som der står i overskriften, bliver min opløsning lavet om til 800 x 600 efter hver gentart. jeg har prøvet at geninstallere drivere til grafikkortet og opdatere dem, men det hjælper ikke.. Når computeren starter op, har den godt nok den rigtige opløsning ved login. Men så snart den viser skrivebordet bliver den lavet om... Er der nogen, som har en ide om hvad det kan være ????

Det er på en xp maskine.
Har et Geforce 9800 gtx.
Avatar billede coldrain Nybegynder
23. september 2008 - 09:39 #1
Hvis jeg var dig ville jeg se om der var andre windows settings som bliver smidt tilbage til default, det lyder nemlig som en eller anden fejl i windows installationen.
Hvis du ikke har opdateret windows kunne det være en mulig løsning da der er mange vira osv. som rammer service pack 1 og under.
Avatar billede lillehamster Nybegynder
23. september 2008 - 10:04 #2
windows er fuld opdateret...
Avatar billede coldrain Nybegynder
23. september 2008 - 10:12 #3
Prøv at sætte henholdsvist skærmen og grafikkortet i en anden pc og se om problemet opstår der, hvis ikke så er det ihvert fald ikke hardware den er galt med.
Avatar billede lillehamster Nybegynder
23. september 2008 - 10:29 #4
Jeg har haft flere skærme tilsluttet og det var det samme problem.. jeg tror ikke der er nogle problemer med hardware..
Avatar billede c-holst Novice
23. september 2008 - 20:08 #5
prøvet den klassiske metode med afinstallation af driveren via fejlsikret. inden nyinstallation.

og du har husket at indstallere driverne til dit chipset/bundkort
Avatar billede milter Ekspert
23. september 2008 - 23:06 #6
Lyder det ikke som om, et eller andet program starter op med Windows og får lov til at styre opløsningen?

Kan du ændre opløsningen på 800X600 til en højere, efter computeren er startet?
Avatar billede lillehamster Nybegynder
25. september 2008 - 07:50 #7
ja opløsningen kan ændres så snart den er startet op.. prøver lige det med de drivere senere..
Avatar billede lillehamster Nybegynder
25. september 2008 - 18:07 #8
nå men nu har jeg fundet ud af det.. det var ikke noget med drivere... Det var Steam, hver gang jeg starter det bliver opløsningen lavet om.. ?!?!? og jeg havde sat Steam til at åbne ved opstart... !
Avatar billede milter Ekspert
25. september 2008 - 19:22 #9
.... og så mangler du bare at lukke dette spørgsmål (som et par andre på listen herunder) ;-)

http://www.eksperten.dk/point.phtml?navn=lillehamster
Avatar billede lillehamster Nybegynder
13. maj 2009 - 17:05 #10
dfs