Avatar billede fbisoft Nybegynder
22. september 2008 - 22:39 Der er 3 kommentarer

oprette buttons

jeg vil lave en form, hvor jeg har nogle knapper og hvis jeg trykker på knap 1 (medlemmer) skal der dukke nogle mindre knapper op i linierne nedenunder, hvor der står, aktive, passive, ungdom..

er det noget man nemt kan lave?

på forhånd tak
Avatar billede kalp Novice
23. september 2008 - 07:17 #1
ASPX side:

<%@ Page Language="C#" AutoEventWireup="true"  CodeFile="Default.aspx.cs" Inherits="_Default" %>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" >
<head runat="server">
    <title>Untitled Page</title>
</head>
<body>
    <form id="form1" runat="server">
    <div>
    <br />
        <asp:Button ID="Button2" runat="server" OnClick="Button2_Click" Text="Show Other Buttons" />
        <br />
        <asp:PlaceHolder ID="Buttons" Visible="false" runat="server">
        <asp:Button ID="Button1" runat="server" Text="Ungdom" />
        <asp:Button ID="Button3" runat="server" Text="Aktive" />
        <asp:Button ID="Button4" runat="server" Text="Passive" />
        </asp:PlaceHolder>
        </div>
    </form>

</body>
</html>

Codebehind:
using System;
using System.Data;
using System.Configuration;
using System.Web;
using System.Web.Security;
using System.Web.UI;
using System.Web.UI.WebControls;
using System.Web.UI.WebControls.WebParts;
using System.Web.UI.HtmlControls;

public partial class _Default : System.Web.UI.Page
{
    protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
    {
    }
    protected void Button2_Click(object sender, EventArgs e) {
        Buttons.Visible = true;
    }
Avatar billede aaberg Nybegynder
23. september 2008 - 08:22 #2
kalp går ud fra at det er webprogrammering du har gang i. Jeg synes nu det lyder mere som Windows programmering. I dette tilfælde kan du oprette nye knapper og tilføje dem til formen på følgende måde.

//Opret en instans af knapperne
Button aktiveButton = new Button();
Button passiveButton = new Button();
button ungdomButton = new Button();

//sæt knappernes placering på formen.
aktiveButton.Location = new Point(100,100);
passiveButton.Location = new Point(100,130);
ungdomButton.Location = new Point(100,160);

//Tilføj knapperne til formen.
this.Controls.Add(aktivButton);
this.Controls.Add(passiveButton);
this.Controls.Add(ungdomButton);
Avatar billede aaberg Nybegynder
10. november 2008 - 10:57 #3
fbisoft, er du der?