Avatar billede jeoparty Nybegynder
22. september 2008 - 14:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

sort skærm efter login i Win XP

Jeg sidder med en PC jeg har fået ned og kigge på. Den får Windows loaded helt frem til Login skærmen, og når vælger bruger kører den ind og så er skærmen helt sort. Jeg kan CTRL+ALT+DEL og komme ind på Windows Jobliste og se hvad processer der kører. Der er ingen programmer der kører og den står på 99% forbrug af system processer.
Jeg kan starte op i fejlsikret dog med samme resultat - sort

Eneste program jeg kan eksekvere er dxdiag igennem joblisten.
Avatar billede peet-49 Novice
22. september 2008 - 14:09 #1
Kør en repair på windows.
Avatar billede haverslev Novice
22. september 2008 - 14:44 #2
Smid din XP cd i drevet og boot op på den, i første skærmbillede "Velkommen til Installation", trykker du på F10 eller tryk på ” R ” for at reparere.
Når Windows Genoprettelseskonsollen er startet, får du vist følgende meddelelse:
Microsoft Windows(R) Genoprettelseskonsol

Genoprettelseskonsol indeholder funktioner til systemreparation og -genoprettelse.
Skriv EXIT for at afslutte Genoprettelseskonsol, og genstart computeren.

1: C:\WINDOWS
(Hvis den spørger efter admin.kode og du ikke bruger nogen, så tryk blot på Enter)

Hvilken Windows-installation vil du logge på, tast: 1        (+tryk på ENTER )
Efter : <C:\WINDOWS > Skriver du nu:  chkdsk c: /p /r  (+tryk på ENTER )
Når den er færdig med at scanne, skriv: Exit + enter
Avatar billede peet-49 Novice
22. september 2008 - 15:06 #3
Avatar billede jeoparty Nybegynder
22. september 2008 - 17:04 #4
ok dette er hvad jeg gjorde. ved den sorte skærm smed jeg Windows XP cden i. lavede i joblisten en kør for setup.exe og klikkede på en gennemse denne disk. dette lavede en error meddelelse, som sjovt nok fik windows til at boote helt op og vise alt som normalt. jeg skyndte at slette alle programmer og kørte en ccleaner og smed alt unødvendigt væk. fjernede alle programmer under startup menu så kun windows flier var tilbage. genstartede så PC og BAAM alt var som en ny formation :-)

Takker for hjælpen. smid lige svar så sender jeg lidt goodwill jeres vej for hurtige replies.
Avatar billede haverslev Novice
22. september 2008 - 20:14 #5
Ellers tak, ønsker ikke points :-)
Avatar billede jeoparty Nybegynder
23. september 2008 - 14:00 #6
lukker :-)