Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. september 2008 - 15:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til at lave interfaces og søgninger.

Jeg har lavet mig en database til at holde styr på mit lager i kælderen. Nu vil jeg udvide det til fryseren og vores andre lager lokationer her på matriklen. Men for at det giver mening skal jeg have hjælp til at lave nogle tilføjelser der gør at hele familien kan benytte databasen.

Jeg har følgende tabeller:
Location: PID, Location, InStock
PID: PID, Producent, Type, ShortDescription, LongDescription
Producenter: Producenter
Produkttyper: Produkttyper

Følgende Forespørgsle:
LagerStatus: PID, Producent, Type, ShortDescription, LongDescription, Location, Instock

Dette har som sagt virket fint for mig. Men nu skal resten af familien kunne finde den frosne kylling, de hakkede tomater og reserve harddiskene...

Derfor skal jeg kunne:
- søge i min database, uden at påvirke data, felterne skal altså være låst. (søgning med CTRL + B)
- lægge nye vare (PID) i databasen, uden at ændre på eksisterende vare.
- Opdatere antal i begge retninger gerne med min stregkodescanner... (scanneren er helt ny og jeg ved ikke hvordan den levere data endnu)

Er der nogen der kan hjælpe?

Mvh J;-)
Avatar billede mugs Novice
21. september 2008 - 15:44 #1
M.h.t søgefuntionen kan du med fordel se på Thomas Jepsen's hjemmeside MakeITEasy.dk. Oppe til højre under downloads kan du downloade en dynamisk søge- og filtreringsfunktion der burde opfylde dit behov.

Når du indtaster en vare som f.eks. en kylling skla du have en felt der asngiver hvor mange enheder der er tale om. Denne enhed kan du så finde i søgefunktionen, og med et klik i postens unikke værdi åbne en anden formular i samme post for at rette antallet.

M.h.t. stregkodescanner er jeg helt blank.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
22. september 2008 - 06:54 #2
De fleste stregkodescannere enten leveres med eller kan leveres med mulighed for at emulere tastaturet. Så du skal 'bare' sørge for at det rigtige felt er aktivt når du scanner, så får du inputtet som om du havde tastet det ind.
Vær dog opmærksom på at afhængig af opsætning, så leverer scanneren også checkcifferet med. En alm. EAN13 kode som du ser på pakken med røde pølser i Netto består rent faktisk kun af 12 cifre - det 13. er et kontrolciffer og skal udregnes på en bestemt måde. (EAN er 2 tal for landekode 5 cifre for producent ID og 5 cifre til f.eks. varenummer)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
22. september 2008 - 16:02 #3
Kan ikke lige gennemskue den kode.
Avatar billede mugs Novice
22. september 2008 - 16:11 #4
Kan du sende din db til:

mugs snabelting mail.dk

som en .zip fil. Så ser jeg på det.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. februar 2009 - 14:20 #5
Løste det selv med koden, fra mugs. Tak for hjælpen.