Avatar billede cmolesen Nybegynder
19. september 2008 - 20:27 Der er 6 kommentarer

Få et program tl at starte automatisk

Hej

Hvordan får jeg et program til at starte automatisk, når jeg starter min pc med Vista op?

vh.

Carsten
Avatar billede vejmand Juniormester
19. september 2008 - 21:21 #1
Træk ikonet for programmet ind i startmappen....
Avatar billede cmolesen Nybegynder
19. september 2008 - 21:29 #2
Har prøvet. Så melder vista, at det har blokeret et program i at starte og jeg kan ikke aktivere det i defender - kun fjerne det eller deaktivere.

Carsten
Avatar billede coderdk Praktikant
19. september 2008 - 22:57 #3
Prøv at åbne task scheduler - All Programs | Accessories | System Tools | Task Scheduler
I local tryk "Create basic task" - Giv den et navn og en beskrivelse og klik næste
I Trigger, marker "When I log on" klik næste
I action vælg "Start a program", næste, vælg programmet, næste
Tryk finish
Avatar billede cmolesen Nybegynder
20. september 2008 - 09:22 #4
coderdk: Det ser ud til at virke. Men hver gang jeg logger på beder windows mig acceptere, at programmet åbnes. Hvordan undgår jeg, at jeg hver gang skal ind og klikke på, at jeg tillader, at programmet køres?

vh.

Carsten
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2008 - 09:41 #5
Har du prøvet at slå "UAC" fra under bruger konti.
Avatar billede coderdk Praktikant
20. september 2008 - 13:48 #6
Du kan muligvis redigere i task'en "When running the tas, use the following user account", check også om der er hak i "run with highest privileges"