Avatar billede Slettet bruger
17. september 2008 - 22:12 Der er 4 kommentarer

NAT Penetration, muligt i C#?

Hej

Jeg har roddet meget med dette efterhånden og kan ikke få det til at virke. Er det overhoved muligt at lave i C# med sockets?

Link til guide:
http://www.heise-online.co.uk/security/How-Skype-Co-get-round-firewalls--/features/82481/0
Avatar billede arne_v Ekspert
17. september 2008 - 22:48 #1
Ja. Der er ikke noget i den teknik som ikke kan laves i .NET !

Det bruger jo UDP.

Men du boer kunne lave det med System.Net.Sockets.UdpClient klassen.
Avatar billede arne_v Ekspert
17. september 2008 - 22:49 #2
Og jeg betragter det ioevrigt ikke som et sikkerhedshul.
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2008 - 22:50 #3
Jeg har virkelig forsøgt at få det til at virke og har fulgt guiden meget grundigt. Men jeg kan ikke få det til at virke. Er det noget du gider hjælpe med? du kan evt. se min kode, den er meget simpel og let at gå til.
Avatar billede arne_v Ekspert
18. september 2008 - 16:38 #4
For det foerste fremgaar det jo af artiklen at det ikke virker med alle routere/firewall
og at med de mere genstridige maa man bruge en 3. server.

Jeg kan da godt se din kode. Men der er jo intet i den. Den ene forsoeger forgaeves
at sende til den anden og saa kan den anden sende til den foerste. Hvis du starter
med faste port numre uden 3. server, saa er det jo saa simpelt som det kan vaere.