Avatar billede idani Praktikant
16. september 2008 - 12:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Sum i query

Hejsa
Jeg har en forspørgsel som lyder på følgende
Cpr - Afdeling - Navn - Periode - Lønart - Tekst - Debet - Kredit

Nu er det sådan at jeg gerne vil have en sum pr. lønart.

Hvad skriver jeg så i min forspørgsel - har prøvet lidt forskelliget men den vil ikke ;o)

Hilsen
Ida
Avatar billede mugs Novice
16. september 2008 - 12:57 #1
Hvis du vil have en opsummering i en forespørgsel, er du nødt til at vise Totaler. Men så  gruppere du felterne og jeg mener ikke du vil få det ønskede resultat. Kan du nøjes med feltet lønart, kan du trække det ned i forespørgselsgitteret 2 gange og gruppere det ene felt og vælge sum i det andet.
Avatar billede idani Praktikant
16. september 2008 - 13:09 #2
hmm ok det prøver jeg - vender lige tilbage når jeg ved om det virker
Avatar billede idani Praktikant
16. september 2008 - 14:11 #3
tillæg kan det være perioderne som giver problemerne.
Og vil det være en fordel at lave en opsamling som samler alle perioderne i år??
F.eks så hedder jan 2008 - 200801
Avatar billede mugs Novice
16. september 2008 - 14:44 #4
Uanset hvad, når du vil se totaler i en forespørgsel er du nødt til at gruppere dine poster. Således vil forespørgslen gruppere efter CPR og derfter Afdeling og derefer på navn o.s.v. På den måde vil du få flere poster for hver person, Afdeling og lønart og det er jo ikke det du vil.
Avatar billede idani Praktikant
16. september 2008 - 14:48 #5
Har løst problemet
Satte den med Where i perioden og under kriterier "Between Periode And Periode.
Så summer den op inden for den angivet periode