Avatar billede svarrenabe Nybegynder
14. september 2008 - 21:05 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Websider åbner selv, og Windows update virker ikke.

Hej

Min PC er begyndt at åbne nogle iriterende reklamer i explorer af sig selv, og jeg kan ikke lave windows update.

Norton Full system scan finder intet :-(

Jeg har prøvet at google på det men kan ikke finde noget der virker.

Windows update skriver dette:
_____________________________________________

Webstedet kan ikke fortsætte, fordi en eller flere af disse Windows-tjenester ikke kører:

Automatiske opdateringer (giver webstedet mulighed for at finde, hente og installere opdateringer med høj prioritet til computeren)
Tjenesten Background Intelligent Transfer (BITS) (får opdateringerne til at blive hentet hurtigere og uden problemer, hvis overførselsprocessen afbrydes)
Hændelseslog (registrerer alle opdateringsaktiviteter for at hjælpe med fejlfinding, hvis det bliver nødvendigt)
Sådan sikrer du, at disse tjenester er aktiveret:
1. Klik på Start, og klik derefter på Kør.
2. Angiv services.msc, og klik derefter på OK.
3. Dobbeltklik på Automatiske opdateringer på listen over tjenester, og klik derefter på Egenskaber.
4. Vælg Automatisk på listen Starttype, og klik på Anvend.
5. Kontroller, at Tjenestestatus er angivet til Startet. Hvis Tjenestestatus er angivet til Stoppet, skal du klikke på knappen Start.
6. Dobbeltklik på Tjenesten Background Intelligent Transfer (BITS) på listen over tjenester, og klik på Egenskaber.
7. Vælg Manuelt på listen Starttype, og klik på Anvend.
8. Kontroller, at Tjenestestatus er angivet til Startet. Hvis Tjenestestatus er angivet til Stoppet, skal du klikke på knappen Start.
9. Dobbeltklik på Hændelseslog på listen over tjenester, og klik derefter på Egenskaber.
10. Vælg Automatisk på listen Starttype, og klik på Anvend.
11. Kontroller, at Tjenestestatus er angivet til Startet. Hvis Tjenestestatus er angivet til Stoppet, skal du klikke på knappen Start.
____________________________________________________

Tjenesten "Automatiske opdateringer er rigtig nok deaktiveret, men jeg kan ikke aktivere den, den går direkte over i deaktiveret ?

Nogen der kan hjælpe plz.. Ville hade at geninstallere.

/Jonas
Avatar billede svarrenabe Nybegynder
14. september 2008 - 21:05 #1
Hijackthis log ser ud som følger:
_____________________________________________

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\brsvc01a.exe
C:\WINDOWS\system32\brss01a.exe
C:\WINDOWS\ATKKBService.exe
C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Cisco Systems\VPN Client\cvpnd.exe
C:\Programmer\Intel\Intel Matrix Storage Manager\Iaantmon.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\PIF\{B8E1DD85-8582-4c61-B58F-2F227FCA9A08}\PIFSvc.exe
C:\Programmer\MagicTune Premium\MagicTuneEngine.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Electronic Arts\Medal of Honor Airborne\UnrealEngine3\MOHAGame\pb\PnkBstrA.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\Programmer\Compact Wireless-G USB Adapter Wireless Network Monitor\WLService.exe
C:\Programmer\Compact Wireless-G USB Adapter Wireless Network Monitor\WUSB54GC.exe
C:\WINDOWS\system32\SearchIndexer.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Intel\Intel Matrix Storage Manager\Iaanotif.exe
C:\Programmer\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe
C:\Programmer\ASUS\AASP\1.00.05\aaCenter.exe
C:\Programmer\ScanSoft\PaperPort\pptd40nt.exe
C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe
C:\Programmer\Razer\Habu\razerhid.exe
C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\Programmer\Microsoft IntelliType Pro\itype.exe
C:\Programmer\Multimedia Card Reader\shwicon2k.exe
C:\Programmer\Mindjet\MindManager 7\MMReminderService.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Programmer\Razer\Habu\razertra.exe
C:\Programmer\Razer\Habu\razerofa.exe
C:\Programmer\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\SlySoft\AnyDVD\AnyDVD.exe
C:\Programmer\Mindjet\MindManager 7\PDF-XChange\pdfSaver\pdfSaver3.exe
C:\Programmer\Brother\Brmfcmon\BrMfcWnd.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Programmer\Brother\Brmfcmon\BrMfcmon.exe
C:\Programmer\MagicTune Premium\MagicTune.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WLLoginProxy.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Windows Live\Messenger\usnsvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Console\NSCSRVCE.EXE
C:\WINDOWS\system32\mmc.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\WINDOWS\system32\SearchProtocolHost.exe
C:\Programmer\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://g.msn.com/0SEENUS/SAOS01?FORM=TOOLBR
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://newz.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://g.msn.com/0SEENUS/SAOS01?FORM=TOOLBR
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://windowsupdate.microsoft.com/
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {C4069E3A-68F1-403E-B40E-20066696354B} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IAAnotif] C:\Programmer\Intel\Intel Matrix Storage Manager\Iaanotif.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAXPnP] C:\Programmer\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAX] "C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe" /tray
O4 - HKLM\..\Run: [JMB36X Configure] C:\WINDOWS\system32\JMRaidTool.exe boot
O4 - HKLM\..\Run: [AsusServiceProvider] C:\Programmer\ASUS\AASP\1.00.05\aaCenter.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [SSBkgdUpdate] "C:\Programmer\Fælles filer\Scansoft Shared\SSBkgdUpdate\SSBkgdupdate.exe" -Embedding -boot
O4 - HKLM\..\Run: [PaperPort PTD] C:\Programmer\ScanSoft\PaperPort\pptd40nt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IndexSearch] C:\Programmer\ScanSoft\PaperPort\IndexSearch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SetDefPrt] C:\Programmer\Brother\Brmfl05a\BrStDvPt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Habu] C:\Programmer\Razer\Habu\razerhid.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe" -lang 1033 -lock
O4 - HKLM\..\Run: [itype] "C:\Programmer\Microsoft IntelliType Pro\itype.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Sunkist2k] C:\Programmer\Multimedia Card Reader\shwicon2k.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MMReminderService] C:\Programmer\Mindjet\MindManager 7\MMReminderService.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec PIF AlertEng] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\PIF\{B8E1DD85-8582-4c61-B58F-2F227FCA9A08}\PIFSvc.exe" /a /m "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\PIF\{B8E1DD85-8582-4c61-B58F-2F227FCA9A08}\AlertEng.dll"
O4 - HKLM\..\Run: [b4815925] rundll32.exe "C:\WINDOWS\system32\yshocjcq.dll",b
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [AnyDVD] C:\Programmer\SlySoft\AnyDVD\AnyDVD.exe
O4 - HKCU\..\Run: [pdfSaver3] "C:\Programmer\Mindjet\MindManager 7\PDF-XChange\pdfSaver\pdfSaver3.exe"
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Global Startup: Statusmonitor.lnk = C:\Programmer\Brother\Brmfcmon\BrMfcWnd.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Send to Mindjet MindManager - {941E1A34-C6AF-4baa-A973-224F9C3E04BF} - C:\WINDOWS\System32\shdocvw.dll
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O15 - Trusted Zone: http://s3.travian.dk
O16 - DPF: {02BF25D5-8C17-4B23-BC80-D3488ABDDC6B} (QuickTime Object) - http://a1540.g.akamai.net/7/1540/52/20070711/qtinstall.info.apple.com/qtactivex/qtplugin.cab
O16 - DPF: {0CCA191D-13A6-4E29-B746-314DEE697D83} (Facebook Photo Uploader 5) - http://upload.facebook.com/controls/FacebookPhotoUploader5.cab
O16 - DPF: {0D41B8C5-2599-4893-8183-00195EC8D5F9} (asusTek_sysctrl Class) - http://support.asus.com/common/asusTek_sys_ctrl.cab
O16 - DPF: {11818680-FCF6-11D0-9808-0800092A4865} (Adobe Form Control) - http://www.kps.dk/Codebase/FormCtl.cab
O16 - DPF: {1469FF24-47F6-11D2-8805-006008C537E3} (Adobe Mail Control) - http://www.kps.dk/codebase/ffmail.cab
O16 - DPF: {493ACF15-5CD9-4474-82A6-91670C3DD66E} (LinkedIn ContactFinderControl) - http://www.linkedin.com/cab/LinkedInContactFinderControl.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1172153690421
O16 - DPF: {67A5F8DC-1A4B-4D66-9F24-A704AD929EEE} (System Requirements Lab) - http://www.systemrequirementslab.com/sysreqlab2.cab
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1172167856718
O16 - DPF: {92EB6641-286A-11D2-A68E-00A0C996A6DD} (Adobe Signature Object) - http://www.kps.dk/codebase/jfsignature.cab
O16 - DPF: {AD90E8D1-3B47-11D2-A696-00A0C996A6DD} (jfCryptoSignature Class) - http://www.kps.dk/codebase/jfcrypto.cab
O16 - DPF: {CDDCFBB3-4D93-11D2-B1A9-00A0C9B742BE} (Adobe Script Object) - http://www.kps.dk/codebase/scriptobject.cab
O16 - DPF: {D216644A-C6DB-49D9-BBCF-D38FE7991BF2} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/tdccsp-0506.exe
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {D821DC4A-0814-435E-9820-661C543A4679} (CRLDownloadWrapper Class) - http://drmlicense.one.microsoft.com/crlupdate/en/crlocx.ocx
O16 - DPF: {DEB21AD3-FDA4-42F6-B57D-EE696A675EE8} (IPSUploader Control) - http://asp04.photoprintit.de/microsite/10023/defaults/activex/IPSUploader.cab
O16 - DPF: {EF2FB80F-0975-408E-A871-B00CC863478A} (Adobe Soft Font Installer) - http://www.kps.dk/codebase/fontinstaller.cab
O16 - DPF: {FFBB3F3B-0A5A-4106-BE53-DFE1E2340CB1} (DownloadManager-kontrol) - http://dlm.tools.akamai.com/dlmanager/versions/activex/dlm-activex-2.2.2.1.cab
O20 - AppInit_DLLs: nxurip.dll
O23 - Service: ATK Keyboard Service (ATKKeyboardService) - ASUSTeK COMPUTER INC. - C:\WINDOWS\ATKKBService.exe
O23 - Service: Automatic LiveUpdate Scheduler - Symantec Corporation - C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
O23 - Service: BrSplService (Brother XP spl Service) - brother Industries Ltd - C:\WINDOWS\system32\brsvc01a.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: Cisco Systems, Inc. VPN Service (CVPND) - Cisco Systems, Inc. - C:\Programmer\Cisco Systems\VPN Client\cvpnd.exe
O23 - Service: Intel(R) Matrix Storage Event Monitor (IAANTMON) - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Intel Matrix Storage Manager\Iaantmon.exe
O23 - Service: LiveUpdate - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\LUCOMS~1.EXE
O23 - Service: LiveUpdate Notice Service - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\PIF\{B8E1DD85-8582-4c61-B58F-2F227FCA9A08}\PIFSvc.exe
O23 - Service: MagicTuneEngine - Unknown owner - C:\Programmer\MagicTune Premium\MagicTuneEngine.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Firewall Monitor Service (NPFMntor) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
O23 - Service: Norton Protection Center Service (NSCService) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Console\NSCSRVCE.EXE
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: PunkBuster (PnkBstrA) - Unknown owner - C:\Programmer\Electronic Arts\Medal of Honor Airborne\UnrealEngine3\MOHAGame\pb\PnkBstrA.exe
O23 - Service: Symantec AVScan (SAVScan) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Programmer\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
O23 - Service: SessionLauncher - Unknown owner - C:\DOCUME~1\GITTE&~1\LOKALE~1\Temp\DX9\SessionLauncher.exe (file missing)
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
O23 - Service: WUSB54GCSVC - GEMTEKS - C:\Programmer\Compact Wireless-G USB Adapter Wireless Network Monitor\WLService.exe

--
End of file - 13361 bytes
14. september 2008 - 21:26 #2
(Jeg ser på den...)
14. september 2008 - 21:28 #3
Joooo - der er 'utøj' ->

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...
Avatar billede svarrenabe Nybegynder
14. september 2008 - 21:58 #4
Jeg er igang, men Anti-Malware tager noget tid..

/Jonas
Avatar billede svarrenabe Nybegynder
14. september 2008 - 22:46 #5
Så ku den være der...

Hijackthis siger nu:
_____________________________

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\brsvc01a.exe
C:\WINDOWS\system32\brss01a.exe
C:\WINDOWS\ATKKBService.exe
C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Cisco Systems\VPN Client\cvpnd.exe
C:\Programmer\Intel\Intel Matrix Storage Manager\Iaantmon.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\PIF\{B8E1DD85-8582-4c61-B58F-2F227FCA9A08}\PIFSvc.exe
C:\Programmer\MagicTune Premium\MagicTuneEngine.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Intel\Intel Matrix Storage Manager\Iaanotif.exe
C:\Programmer\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe
C:\Programmer\ASUS\AASP\1.00.05\aaCenter.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\ScanSoft\PaperPort\pptd40nt.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
C:\Programmer\Brother\Brmfl05a\BrStDvPt.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Razer\Habu\razerhid.exe
C:\Programmer\Electronic Arts\Medal of Honor Airborne\UnrealEngine3\MOHAGame\pb\PnkBstrA.exe
C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\Programmer\Microsoft IntelliType Pro\itype.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Programmer\Multimedia Card Reader\shwicon2k.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\Programmer\Compact Wireless-G USB Adapter Wireless Network Monitor\WLService.exe
C:\Programmer\Mindjet\MindManager 7\MMReminderService.exe
C:\Programmer\Compact Wireless-G USB Adapter Wireless Network Monitor\WUSB54GC.exe
C:\WINDOWS\system32\SearchIndexer.exe
C:\WINDOWS\system32\Rundll32.exe
C:\Programmer\Razer\Habu\razertra.exe
C:\Programmer\Razer\Habu\razerofa.exe
C:\Programmer\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\SlySoft\AnyDVD\AnyDVD.exe
C:\Programmer\Mindjet\MindManager 7\PDF-XChange\pdfSaver\pdfSaver3.exe
C:\Programmer\Brother\Brmfcmon\BrMfcWnd.exe
C:\Programmer\Brother\Brmfcmon\BrMfcmon.exe
C:\Programmer\MagicTune Premium\MagicTune.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://g.msn.com/0SEENUS/SAOS01?FORM=TOOLBR
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://newz.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://g.msn.com/0SEENUS/SAOS01?FORM=TOOLBR
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://windowsupdate.microsoft.com/
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat

6.0\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft

Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: AcroIEToolbarHelper Class - {AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat

6.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O2 - BHO: {38330397-f445-4779-d584-faab7547f0ed} - {de0f7457-baaf-485d-9774-544f79303383} - C:\WINDOWS\system32\dhcudb.dll

(file missing)
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {C4069E3A-68F1-403E-B40E-20066696354B} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IAAnotif] C:\Programmer\Intel\Intel Matrix Storage Manager\Iaanotif.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAXPnP] C:\Programmer\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAX] "C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe" /tray
O4 - HKLM\..\Run: [JMB36X Configure] C:\WINDOWS\system32\JMRaidTool.exe boot
O4 - HKLM\..\Run: [AsusServiceProvider] C:\Programmer\ASUS\AASP\1.00.05\aaCenter.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [SSBkgdUpdate] "C:\Programmer\Fælles filer\Scansoft Shared\SSBkgdUpdate\SSBkgdupdate.exe" -Embedding -boot
O4 - HKLM\..\Run: [PaperPort PTD] C:\Programmer\ScanSoft\PaperPort\pptd40nt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IndexSearch] C:\Programmer\ScanSoft\PaperPort\IndexSearch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SetDefPrt] C:\Programmer\Brother\Brmfl05a\BrStDvPt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Habu] C:\Programmer\Razer\Habu\razerhid.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe" -lang 1033 -lock
O4 - HKLM\..\Run: [itype] "C:\Programmer\Microsoft IntelliType Pro\itype.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Sunkist2k] C:\Programmer\Multimedia Card Reader\shwicon2k.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MMReminderService] C:\Programmer\Mindjet\MindManager 7\MMReminderService.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec PIF AlertEng] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec

Shared\PIF\{B8E1DD85-8582-4c61-B58F-2F227FCA9A08}\PIFSvc.exe" /a /m "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec

Shared\PIF\{B8E1DD85-8582-4c61-B58F-2F227FCA9A08}\AlertEng.dll"
O4 - HKLM\..\Run: [BMb7b26ab9] Rundll32.exe "C:\WINDOWS\system32\oqxauxtu.dll",s
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [AnyDVD] C:\Programmer\SlySoft\AnyDVD\AnyDVD.exe
O4 - HKCU\..\Run: [pdfSaver3] "C:\Programmer\Mindjet\MindManager 7\PDF-XChange\pdfSaver\pdfSaver3.exe"
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Global Startup: Statusmonitor.lnk = C:\Programmer\Brother\Brmfcmon\BrMfcWnd.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} -

C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Send to Mindjet MindManager - {941E1A34-C6AF-4baa-A973-224F9C3E04BF} - C:\WINDOWS\System32\shdocvw.dll
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network

Diagnostic\xpnetdiag.exe
O15 - Trusted Zone: http://s3.travian.dk
O16 - DPF: {02BF25D5-8C17-4B23-BC80-D3488ABDDC6B} (QuickTime Object) -

http://a1540.g.akamai.net/7/1540/52/20070711/qtinstall.info.apple.com/qtactivex/qtplugin.cab
O16 - DPF: {0CCA191D-13A6-4E29-B746-314DEE697D83} (Facebook Photo Uploader 5) -

http://upload.facebook.com/controls/FacebookPhotoUploader5.cab
O16 - DPF: {0D41B8C5-2599-4893-8183-00195EC8D5F9} (asusTek_sysctrl Class) - http://support.asus.com/common/asusTek_sys_ctrl.cab
O16 - DPF: {11818680-FCF6-11D0-9808-0800092A4865} (Adobe Form Control) - http://www.kps.dk/Codebase/FormCtl.cab
O16 - DPF: {1469FF24-47F6-11D2-8805-006008C537E3} (Adobe Mail Control) - http://www.kps.dk/codebase/ffmail.cab
O16 - DPF: {493ACF15-5CD9-4474-82A6-91670C3DD66E} (LinkedIn ContactFinderControl) -

http://www.linkedin.com/cab/LinkedInContactFinderControl.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) -

http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1172153690421
O16 - DPF: {67A5F8DC-1A4B-4D66-9F24-A704AD929EEE} (System Requirements Lab) -

http://www.systemrequirementslab.com/sysreqlab2.cab
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) -

http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1172167856718
O16 - DPF: {92EB6641-286A-11D2-A68E-00A0C996A6DD} (Adobe Signature Object) - http://www.kps.dk/codebase/jfsignature.cab
O16 - DPF: {AD90E8D1-3B47-11D2-A696-00A0C996A6DD} (jfCryptoSignature Class) - http://www.kps.dk/codebase/jfcrypto.cab
O16 - DPF: {CDDCFBB3-4D93-11D2-B1A9-00A0C9B742BE} (Adobe Script Object) - http://www.kps.dk/codebase/scriptobject.cab
O16 - DPF: {D216644A-C6DB-49D9-BBCF-D38FE7991BF2} (Util Class) -

https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/tdccsp-0506.exe
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) -

http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {D821DC4A-0814-435E-9820-661C543A4679} (CRLDownloadWrapper Class) -

http://drmlicense.one.microsoft.com/crlupdate/en/crlocx.ocx
O16 - DPF: {DEB21AD3-FDA4-42F6-B57D-EE696A675EE8} (IPSUploader Control) -

http://asp04.photoprintit.de/microsite/10023/defaults/activex/IPSUploader.cab
O16 - DPF: {EF2FB80F-0975-408E-A871-B00CC863478A} (Adobe Soft Font Installer) - http://www.kps.dk/codebase/fontinstaller.cab
O16 - DPF: {FFBB3F3B-0A5A-4106-BE53-DFE1E2340CB1} (DownloadManager-kontrol) -

http://dlm.tools.akamai.com/dlmanager/versions/activex/dlm-activex-2.2.2.1.cab
O20 - AppInit_DLLs: dhcudb.dll
O23 - Service: ATK Keyboard Service (ATKKeyboardService) - ASUSTeK COMPUTER INC. - C:\WINDOWS\ATKKBService.exe
O23 - Service: Automatic LiveUpdate Scheduler - Symantec Corporation - C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
O23 - Service: BrSplService (Brother XP spl Service) - brother Industries Ltd - C:\WINDOWS\system32\brsvc01a.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec

Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec

Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: Cisco Systems, Inc. VPN Service (CVPND) - Cisco Systems, Inc. - C:\Programmer\Cisco Systems\VPN Client\cvpnd.exe
O23 - Service: Intel(R) Matrix Storage Event Monitor (IAANTMON) - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Intel Matrix Storage

Manager\Iaantmon.exe
O23 - Service: LiveUpdate - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\LUCOMS~1.EXE
O23 - Service: LiveUpdate Notice Service - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec

Shared\PIF\{B8E1DD85-8582-4c61-B58F-2F227FCA9A08}\PIFSvc.exe
O23 - Service: MagicTuneEngine - Unknown owner - C:\Programmer\MagicTune Premium\MagicTuneEngine.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton

AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Firewall Monitor Service (NPFMntor) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton

AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
O23 - Service: Norton Protection Center Service (NSCService) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec

Shared\Security Console\NSCSRVCE.EXE
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: PunkBuster (PnkBstrA) - Unknown owner - C:\Programmer\Electronic Arts\Medal of Honor

Airborne\UnrealEngine3\MOHAGame\pb\PnkBstrA.exe
O23 - Service: Symantec AVScan (SAVScan) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Programmer\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
O23 - Service: SessionLauncher - Unknown owner - C:\DOCUME~1\GITTE&~1\LOKALE~1\Temp\DX9\SessionLauncher.exe (file missing)
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec

Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
O23 - Service: WUSB54GCSVC - GEMTEKS - C:\Programmer\Compact Wireless-G USB Adapter Wireless Network Monitor\WLService.exe

--
End of file - 13746 bytes
______________________________

Anti-Malware:
______________________________

Malwarebytes' Anti-Malware 1.28
Database version: 1151
Windows 5.1.2600 Service Pack 3

mbam-log-2008-09-14 (22-38-31).txt

Skan type: Fuldstændig skanning (C:\|K:\|M:\|V:\|)
Objekter skannet: 288212
Tid tilbagelagt: 55 minute(s), 11 second(s)

Inficerede Hukommelses Processer: 0
Inficerede Hukommelses Moduler: 4
Inficerede Registeringsdatabase Nøgler: 7
Inficerede Registeringsdatabase Værdier: 2
Inficerede Registeringsdatabase Filer: 2
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 15

Inficerede Hukommelses Processer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Hukommelses Moduler:
C:\WINDOWS\system32\mlJYrpQG.dll (Trojan.Vundo.H) -> Delete on reboot.
C:\WINDOWS\system32\yshocjcq.dll (Trojan.Vundo.H) -> Delete on reboot.
C:\WINDOWS\system32\khffCTnO.dll (Trojan.Vundo) -> Delete on reboot.
C:\WINDOWS\system32\nxurip.dll (Trojan.Vundo) -> Delete on reboot.

Inficerede Registeringsdatabase Nøgler:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{47836122-9d2e-476c-9763-b1d366f704e1} (Trojan.Vundo.H) -> Delete on reboot.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\Notify\khffctno (Trojan.Vundo.H) -> Delete on reboot.
HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{47836122-9d2e-476c-9763-b1d366f704e1} (Trojan.Vundo.H) -> Delete on reboot.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{60eb71a6-d78a-4cca-be36-baeeb6543788} (Trojan.Vundo.H) -> Delete on reboot.
HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{60eb71a6-d78a-4cca-be36-baeeb6543788} (Trojan.Vundo.H) -> Delete on reboot.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{a7861b7d-d138-4455-8ad8-a6e936ae97ff} (Trojan.Vundo.H) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{a7861b7d-d138-4455-8ad8-a6e936ae97ff} (Trojan.Vundo.H) -> Quarantined and deleted successfully.

Inficerede Registeringsdatabase Værdier:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\b4815925 (Trojan.Vundo.H) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\ShellExecuteHooks\{47836122-9d2e-476c-9763-b1d366f704e1} (Trojan.Vundo) -> Delete on reboot.

Inficerede Registeringsdatabase Filer:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\LSA\Security Packages (Trojan.Vundo.H) -> Data: c:\windows\system32\mljyrpqg -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\LSA\Authentication Packages (Trojan.Vundo) -> Data: c:\windows\system32\mljyrpqg  -> Quarantined and deleted successfully.

Inficerede Mapper:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Filer:
C:\WINDOWS\system32\khffCTnO.dll (Trojan.Vundo.H) -> Delete on reboot.
C:\WINDOWS\system32\mlJYrpQG.dll (Trojan.Vundo.H) -> Delete on reboot.
C:\WINDOWS\system32\GQprYJlm.ini (Trojan.Vundo.H) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\system32\GQprYJlm.ini2 (Trojan.Vundo.H) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\system32\nxurip.dll (Trojan.Vundo.H) -> Delete on reboot.
C:\WINDOWS\system32\yshocjcq.dll (Trojan.Vundo.H) -> Delete on reboot.
C:\WINDOWS\system32\qcjcohsy.ini (Trojan.Vundo.H) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\System Volume Information\_restore{33AE254A-91D2-4317-8EE3-EF6FE7BFE316}\RP581\A0091036.exe (Trojan.Vundo) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\System Volume Information\_restore{33AE254A-91D2-4317-8EE3-EF6FE7BFE316}\RP581\A0091037.exe (Trojan.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\System Volume Information\_restore{33AE254A-91D2-4317-8EE3-EF6FE7BFE316}\RP581\A0091038.exe (Trojan.Downloader) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\system32\oytaiwjk.dll (Trojan.Vundo) -> Delete on reboot.
C:\WINDOWS\system32\upskjrbb.dll (Trojan.Vundo) -> Delete on reboot.
C:\WINDOWS\system32\nnnmjGyw.dll (Trojan.Vundo) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\system32\dhcudb.dll (Trojan.Vundo) -> Delete on reboot.
C:\WINDOWS\system32\vqssrsde.dll (Trojan.Vundo) -> Quarantined and deleted successfully.
__________________________________________

Jer er sikker på at det er den Vundo der har givet mig alt det bøvl...

Med mindre du kan se andet meget iøjnefaldende vil jeg mene du har løst mit problem, jeg bukker og takker :-)

Smid et svar, og su skal blive belønnet som lovet.

/Jonas
Avatar billede levich Nybegynder
15. september 2008 - 04:37 #6
Det ser ud som om at der måske er lidt mere snavs tilbage.

Læs alle punkterne inden du gør noget.
Gem evt. denne vejledning som en tekstfil på skrivebordet vha. Notepad.

(1)
Hent Vundofix http://vundofix.atribune.org/ og følg vejledningen i afsnittet ”Normal usage for removal”.

(2)
Hent AFT-cleaner her: http://www.geekstogo.com/forum/index.php?autocom=downloads&showfile=21
Start programmet og vælg "select all" og derefter "empty all".
Hvis du har Firefox skal du først vælge det i menuen og derefter "select all" og "empty all".

(3)
Genstart computeren i fejlsikret tilstand (tryk F8 når Windows starter op) og Fix følgende linjer med HijackThis:
O2 - BHO: {38330397-f445-4779-d584-faab7547f0ed} - {de0f7457-baaf-485d-9774-544f79303383} - C:\WINDOWS\system32\dhcudb.dll(file missing)
O4 - HKLM\..\Run: [BMb7b26ab9] Rundll32.exe "C:\WINDOWS\system32\oqxauxtu.dll",s
O20 - AppInit_DLLs: dhcudb.dll

(4)
Åbn "denne computer", i menuen skal du klikke på Funktioner -> Mappeindstillinger -> Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler" og ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper", sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper". Husk at trykke på knappen "Anvend på alle mapper" i stedet for "ok".

søg efter og slet følgende fil(er):
C:\WINDOWS\system32\oqxauxtu.dll

(5)
Genstart computeren normalt. Lav en ny log med HijackThis og send den herind.
Avatar billede svarrenabe Nybegynder
15. september 2008 - 20:26 #7
Hej levich

Vundofix finder intet, og de refererede dller findes ikke mere, jeg kørte anti-malware igen i aftes, så den har måske allerede snuppet det sidste.

HijackThis ser nu således ud:
___________________________________

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\brsvc01a.exe
C:\WINDOWS\system32\brss01a.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\ATKKBService.exe
C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Cisco Systems\VPN Client\cvpnd.exe
C:\Programmer\Intel\Intel Matrix Storage Manager\Iaantmon.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\PIF\{B8E1DD85-8582-4c61-B58F-2F227FCA9A08}\PIFSvc.exe
C:\Programmer\MagicTune Premium\MagicTuneEngine.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Electronic Arts\Medal of Honor Airborne\UnrealEngine3\MOHAGame\pb\PnkBstrA.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\Programmer\Intel\Intel Matrix Storage Manager\Iaanotif.exe
C:\Programmer\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe
C:\Programmer\ASUS\AASP\1.00.05\aaCenter.exe
C:\Programmer\Compact Wireless-G USB Adapter Wireless Network Monitor\WLService.exe
C:\Programmer\Compact Wireless-G USB Adapter Wireless Network Monitor\WUSB54GC.exe
C:\Programmer\ScanSoft\PaperPort\pptd40nt.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Razer\Habu\razerhid.exe
C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\Programmer\Microsoft IntelliType Pro\itype.exe
C:\Programmer\Multimedia Card Reader\shwicon2k.exe
C:\WINDOWS\system32\SearchIndexer.exe
C:\Programmer\Mindjet\MindManager 7\MMReminderService.exe
C:\Programmer\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Razer\Habu\razertra.exe
C:\Programmer\SlySoft\AnyDVD\AnyDVD.exe
C:\Programmer\Razer\Habu\razerofa.exe
C:\Programmer\Mindjet\MindManager 7\PDF-XChange\pdfSaver\pdfSaver3.exe
C:\Programmer\Brother\Brmfcmon\BrMfcWnd.exe
C:\Programmer\Brother\Brmfcmon\BrMfcmon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\MagicTune Premium\MagicTune.exe
C:\Programmer\Outlook Express\msimn.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\OFFICE11\OUTLOOK.EXE
C:\Programmer\Microsoft Office\OFFICE11\WINWORD.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Console\NSCSRVCE.EXE
C:\Programmer\Windows Live\Messenger\usnsvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WLLoginProxy.exe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Acrobat\Acrobat.exe
C:\WINDOWS\system32\WISPTIS.EXE
C:\Programmer\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://g.msn.com/0SEENUS/SAOS01?FORM=TOOLBR
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://newz.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://g.msn.com/0SEENUS/SAOS01?FORM=TOOLBR
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://windowsupdate.microsoft.com/
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: AcroIEToolbarHelper Class - {AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {C4069E3A-68F1-403E-B40E-20066696354B} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IAAnotif] C:\Programmer\Intel\Intel Matrix Storage Manager\Iaanotif.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAXPnP] C:\Programmer\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAX] "C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe" /tray
O4 - HKLM\..\Run: [JMB36X Configure] C:\WINDOWS\system32\JMRaidTool.exe boot
O4 - HKLM\..\Run: [AsusServiceProvider] C:\Programmer\ASUS\AASP\1.00.05\aaCenter.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [SSBkgdUpdate] "C:\Programmer\Fælles filer\Scansoft Shared\SSBkgdUpdate\SSBkgdupdate.exe" -Embedding -boot
O4 - HKLM\..\Run: [PaperPort PTD] C:\Programmer\ScanSoft\PaperPort\pptd40nt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IndexSearch] C:\Programmer\ScanSoft\PaperPort\IndexSearch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SetDefPrt] C:\Programmer\Brother\Brmfl05a\BrStDvPt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Habu] C:\Programmer\Razer\Habu\razerhid.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe" -lang 1033 -lock
O4 - HKLM\..\Run: [itype] "C:\Programmer\Microsoft IntelliType Pro\itype.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Sunkist2k] C:\Programmer\Multimedia Card Reader\shwicon2k.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MMReminderService] C:\Programmer\Mindjet\MindManager 7\MMReminderService.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec PIF AlertEng] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\PIF\{B8E1DD85-8582-4c61-B58F-2F227FCA9A08}\PIFSvc.exe" /a /m "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\PIF\{B8E1DD85-8582-4c61-B58F-2F227FCA9A08}\AlertEng.dll"
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [AnyDVD] C:\Programmer\SlySoft\AnyDVD\AnyDVD.exe
O4 - HKCU\..\Run: [pdfSaver3] "C:\Programmer\Mindjet\MindManager 7\PDF-XChange\pdfSaver\pdfSaver3.exe"
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Global Startup: Statusmonitor.lnk = C:\Programmer\Brother\Brmfcmon\BrMfcWnd.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Send to Mindjet MindManager - {941E1A34-C6AF-4baa-A973-224F9C3E04BF} - C:\WINDOWS\System32\shdocvw.dll
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O15 - Trusted Zone: http://s3.travian.dk
O16 - DPF: {02BF25D5-8C17-4B23-BC80-D3488ABDDC6B} (QuickTime Object) - http://a1540.g.akamai.net/7/1540/52/20070711/qtinstall.info.apple.com/qtactivex/qtplugin.cab
O16 - DPF: {0CCA191D-13A6-4E29-B746-314DEE697D83} (Facebook Photo Uploader 5) - http://upload.facebook.com/controls/FacebookPhotoUploader5.cab
O16 - DPF: {0D41B8C5-2599-4893-8183-00195EC8D5F9} (asusTek_sysctrl Class) - http://support.asus.com/common/asusTek_sys_ctrl.cab
O16 - DPF: {11818680-FCF6-11D0-9808-0800092A4865} (Adobe Form Control) - http://www.kps.dk/Codebase/FormCtl.cab
O16 - DPF: {1469FF24-47F6-11D2-8805-006008C537E3} (Adobe Mail Control) - http://www.kps.dk/codebase/ffmail.cab
O16 - DPF: {493ACF15-5CD9-4474-82A6-91670C3DD66E} (LinkedIn ContactFinderControl) - http://www.linkedin.com/cab/LinkedInContactFinderControl.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1172153690421
O16 - DPF: {67A5F8DC-1A4B-4D66-9F24-A704AD929EEE} (System Requirements Lab) - http://www.systemrequirementslab.com/sysreqlab2.cab
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1172167856718
O16 - DPF: {92EB6641-286A-11D2-A68E-00A0C996A6DD} (Adobe Signature Object) - http://www.kps.dk/codebase/jfsignature.cab
O16 - DPF: {AD90E8D1-3B47-11D2-A696-00A0C996A6DD} (jfCryptoSignature Class) - http://www.kps.dk/codebase/jfcrypto.cab
O16 - DPF: {CDDCFBB3-4D93-11D2-B1A9-00A0C9B742BE} (Adobe Script Object) - http://www.kps.dk/codebase/scriptobject.cab
O16 - DPF: {D216644A-C6DB-49D9-BBCF-D38FE7991BF2} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/tdccsp-0506.exe
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {D821DC4A-0814-435E-9820-661C543A4679} (CRLDownloadWrapper Class) - http://drmlicense.one.microsoft.com/crlupdate/en/crlocx.ocx
O16 - DPF: {DEB21AD3-FDA4-42F6-B57D-EE696A675EE8} (IPSUploader Control) - http://asp04.photoprintit.de/microsite/10023/defaults/activex/IPSUploader.cab
O16 - DPF: {EF2FB80F-0975-408E-A871-B00CC863478A} (Adobe Soft Font Installer) - http://www.kps.dk/codebase/fontinstaller.cab
O16 - DPF: {FFBB3F3B-0A5A-4106-BE53-DFE1E2340CB1} (DownloadManager-kontrol) - http://dlm.tools.akamai.com/dlmanager/versions/activex/dlm-activex-2.2.2.1.cab
O20 - AppInit_DLLs: dhcudb.dll
O23 - Service: ATK Keyboard Service (ATKKeyboardService) - ASUSTeK COMPUTER INC. - C:\WINDOWS\ATKKBService.exe
O23 - Service: Automatic LiveUpdate Scheduler - Symantec Corporation - C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
O23 - Service: BrSplService (Brother XP spl Service) - brother Industries Ltd - C:\WINDOWS\system32\brsvc01a.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: Cisco Systems, Inc. VPN Service (CVPND) - Cisco Systems, Inc. - C:\Programmer\Cisco Systems\VPN Client\cvpnd.exe
O23 - Service: Intel(R) Matrix Storage Event Monitor (IAANTMON) - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Intel Matrix Storage Manager\Iaantmon.exe
O23 - Service: LiveUpdate - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\LUCOMS~1.EXE
O23 - Service: LiveUpdate Notice Service - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\PIF\{B8E1DD85-8582-4c61-B58F-2F227FCA9A08}\PIFSvc.exe
O23 - Service: MagicTuneEngine - Unknown owner - C:\Programmer\MagicTune Premium\MagicTuneEngine.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Firewall Monitor Service (NPFMntor) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
O23 - Service: Norton Protection Center Service (NSCService) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Console\NSCSRVCE.EXE
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: PunkBuster (PnkBstrA) - Unknown owner - C:\Programmer\Electronic Arts\Medal of Honor Airborne\UnrealEngine3\MOHAGame\pb\PnkBstrA.exe
O23 - Service: Symantec AVScan (SAVScan) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Programmer\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
O23 - Service: SessionLauncher - Unknown owner - C:\DOCUME~1\GITTE&~1\LOKALE~1\Temp\DX9\SessionLauncher.exe (file missing)
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
O23 - Service: WUSB54GCSVC - GEMTEKS - C:\Programmer\Compact Wireless-G USB Adapter Wireless Network Monitor\WLService.exe

--
End of file - 13936 bytes
Avatar billede svarrenabe Nybegynder
15. september 2008 - 20:30 #8
O20 - AppInit_DLLs: dhcudb.dll

er der stadig, men dllen er væk, så det burde vel være ligemeget, ikke?

Windows update fungerer perfekt igen nu, og der kommer ikke reklamer hele tiden...

/Jonas
Avatar billede levich Nybegynder
15. september 2008 - 22:01 #9
Hvis du er helt sikker på at den er væk, så er det lige meget at linjen er i hijackthis-loggen.
Avatar billede svarrenabe Nybegynder
17. september 2008 - 09:25 #10
karise larry, det var din hjælp der hjalp mig her... Vil du ikke smide et svar, levich har også hjulpet lidt, jeg tænkte at dele points 150 til Karise Larry, og 50 til levich, men hvis ikke karise laryry smider et svar herinde inden imorgen går alle points til levich, for jeg fik løst mit problem, og skal gerne betale :-)

Nogen indvendinger?

/Jonas
Avatar billede levich Nybegynder
17. september 2008 - 17:03 #11
Nej, det er helt fint.
17. september 2008 - 21:03 #12
Ping...
Avatar billede svarrenabe Nybegynder
17. september 2008 - 21:10 #13
Tak for hjælpen, sparede helt sikkert en geninstallation :-)

/Jonas
17. september 2008 - 21:17 #14
Takker for Point...