Avatar billede bobirgit Nybegynder
10. september 2008 - 00:05 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kan firmaet opkræve andet beløb, end det aftale lød på?

Hej Eksperter.

Jeg står i en lidt dum situation.

Min bror arbejde for et firma på et tidspunkt og leasede igennem dem, en bærbar pc. (en aftale hans firma havde lavet med et leasings firma) Min bror stoppede med at arbejde i firmaet og fik så tilbudt at købe denne pc. for 6130 kr. Da jeg stod og manglede en pc. spurgte min bror om jeg ville købe den. Vi ringede til leasing firmaet og forklarede at vi gerne ville købe pc. og aftalte de blot skulle sende girokort.

Der gik meget lang tid og vi modtog aldrig girokortet og ringede og rykkede for det. 2½ månede senere, modtog vi et brev, hvori der stod, at den oplyste pris på 6130 kr var en fejl og pc'en nu kostede 15770,- kr :-/ (Samme pc sælges i butikkerne idag for 9000 kr)

Vi har ringet til firma og gjort os uforstående overfor den nye pris, men det er hvad de vil have for den. De er ikke til at tale med. Ellers kan vi blot levere pc'en igen. MEN, desværre er der sket det i mellem tiden, at den omtalte pc. er blevet stjålet fra os. (Ja, det er noget rigtig hø...ellers ville vi jo bare kaste pc tilbage i nakken på dem. Bla. fordi vi kan købe en sprit ny for 9000 kr. )

Pc. er i skrivende stund 1 år gl. Den gang leasing aftalen blev lavet, skulle firmaet have 12000 kr + 25% hvis man ønskede købe den)

Hvad siger i?? Kan vi som forbruger gøre noget ved det?? Holder den i retten mon??

Lidt ærgelig situation vi står i:-((

Mvh Marie
Avatar billede milter Ekspert
10. september 2008 - 01:10 #1
Hvor meget har I på skrift af det, du har beskrevet?
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
10. september 2008 - 07:46 #2
Hvis den er blevet stjålet så er det vel en forsikringssag som jeres forsikringsselskab skal tage sig af?
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. september 2008 - 08:33 #3
Er de 6130 kr oplyst på skrift?
Avatar billede bobirgit Nybegynder
10. september 2008 - 09:51 #4
Vi har det brev på skrift, hvori der står, at man har oplyst en forkert pris 6130 kr og den nye er 15700 kr. (Står der ordret)

schwarz84: Ja, det er og der er også en forsikringssag kørende. Vi var på ferie og har fået stjålet for, for rigig mange penge, men vi har så et andet problem, forsikringen vil kun dække 1/3 af det vi har mistet, fordi det bliver taget som et simpelt tyveri, da vi har haft et lille bitte vindue (3 meter oppe) stående "åbent" i en udluftnings position...Så det køre for os:-(( Men det er en anden sag.
Avatar billede juq Nybegynder
10. september 2008 - 14:24 #5
Jeg vil vove den påstand at du/I har været i god tro mht. prisen og at i ikke agter at tilbagelevere pc'eren men selvfølgelig er klar til at betale de 6130,-
Så det vil jeg fortælle firmaet skriftligt - så må de jo slæbe jer i rette omkring dette.
Avatar billede bobirgit Nybegynder
10. oktober 2008 - 12:30 #6
Mangler noget henvisning til en lov omkring leasing og det min sag drejer sig om. Vil gerne lukke den... Vil i gøre jeres kommentare om til svar, så deler jeg bare point ud på dem der laver et svar
Avatar billede juq Nybegynder
10. oktober 2008 - 12:39 #7
Det har vel ikke noget med leasing at gøre, da det var en reelt køb. Så umiddelbart vil jeg sige at det har noget med privatkøb at gøre / salg fra firma til privat.
(dog min umiddelbare opfattelse ud fra din beskrivelse)
Avatar billede bobirgit Nybegynder
10. oktober 2008 - 12:48 #8
Ja, det ville jeg også mene...Men de mener selv det er en anden sag, når pc'en startede som en leasing sag. Men jeg undersøger selv videre. Jeg vælger give dig alle ponint. De andre har kun stillet spørgsmål, som jeg har svaret på. Du er den eneste der kom med et bud. Tak for hjælpen, selvom jeg stadig sidder fast i sagen:-)

God weekend.