Avatar billede motek Nybegynder
09. september 2008 - 13:32 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Hente eksterne data

Hej.

Når jeg indtaster en værdi (f.eks R1)i en textbox (fld_1), skal formen udfylde data i fld_2),hentet fra en textfil på et netværksdrev.

Kan det lade sig gøre?
Håber jeg udtrykker mig klart nok :)
Avatar billede terry Ekspert
09. september 2008 - 18:25 #1
When you "hent eksterne data" you can choose the linke the text file instead of importing it. When you do this the data will be seen as a table and you can then make SQL queries on the data. You can also use functions such as Dlookup which could be used to do what you want. But I would first suggest that you try linking the text file so that you can see what names the table/fields get. Then we can take it from there.
Avatar billede fdata Forsker
09. september 2008 - 22:59 #2
Private Sub Tekst1_AfterUpdate()
  Dim s As String

  If Me.Tekst1 = "R1" Then
    Open "F:\DinMappe\DinFil.txt" For Input As #1
    Input #1, s
    Close 1
    Me.Tekst2 = s
  End If
End Sub
Avatar billede motek Nybegynder
10. september 2008 - 09:05 #3
Hej.

Tak for input'ene. Jeg kigger lige på det og vender tilbage
Avatar billede motek Nybegynder
10. september 2008 - 09:24 #4
Hej Terry og fdata.

Det fungere perfekt.

Det eneste jeg mangler er at værdien i Tekst1 kan være meget andet en R1,
f.eks C5, R2, L3 etc.
Altså: Hvis jeg indtaster C5 i Tekst1, skal den finde den tilhørende tekstfil
og indsætte den i Tekst2.

Mange tak for hjælpen og point til jer begge.
Avatar billede motek Nybegynder
10. september 2008 - 10:52 #5
Altså... finde den linie i tekstfilen der indeholder værdien indtastet i tekst1 og indsætte den i tekst2 :)
Avatar billede terry Ekspert
10. september 2008 - 19:00 #6
Thanks for the points

"Det fungere perfekt...."
You doint say which appoach you use but I'm guessing that its fdata's when you later say.

"Altså... finde den linie i tekstfilen der indeholder .."

So I'm going to suggest that you try the idea I suggest which will allow you to use SQL.
Avatar billede fdata Forsker
10. september 2008 - 23:37 #7
Er lidt usikker på, hvad du mener. "... finde den linie i tekstfilen der indeholder værdien". Der er altså kun én linie, der indeholder værdien. Så prøv (ikke testet):

Private Sub Tekst1_AfterUpdate()
  Dim s As String
  Dim Found As Boolean

  Found = False
  Open "F:\DinMappe\DinFil.txt" For Input As #1
  Do Until Found Or EOF(1)
    Input #1, s
    If InStr(1, s, Me.Tekst1) > 0 Then
      Me.tekst2 = s
      Found = True
    End If
  Loop

  If Found = False Then Me.tekst2 = "???"

  Close 1
End Sub
Avatar billede fdata Forsker
10. september 2008 - 23:37 #8
... og tak for point i øvrigt  ;o)
Avatar billede motek Nybegynder
11. september 2008 - 09:06 #9
Hej fdata.
Du har da vist aftenarbejde :)

Du har forstået det helt korrekt... der er nemlig kun én linie der indeholder værdien.
Og det virker perfekt :)

Mange tak for hjælpen.
Mvh.
Motek
Avatar billede fdata Forsker
11. september 2008 - 13:17 #10
Det hele skal jo passes  ;o)