Avatar billede microjet Nybegynder
08. september 2008 - 15:57 Der er 1 løsning

Virtuel comport hastigheds limit??

Vi har på mit arb, lavet en "digital vejecelle converter" som tilføjer en virtuel COM port når man forbinder den til USB-porten. Den leverer veje data fra en vejecelle... ca. 2000 samples i sek. (8 ASCII karakter), men det virker som om den virtuelle COM-port kløjs i alle de data. Den fryser efter kort tid. Jeg har sadt COMporten til 921600baud og InputBufferSize til 16384.

Hvis jeg sætter vejecelleconverteren til kun at leverer ca. 1000 samples/sek køre det fint

En alm. hyperterminal fryser også efter kort tid ved 2000 samples/sek

Så spørgsmålet går på om der er et limit på datamængden på en virtuel comport

Er der nogle der har arbejdet med høj hastighed på virtuelle comporte?
Avatar billede microjet Nybegynder
18. januar 2011 - 00:24 #1
lukket