Avatar billede seerup Nybegynder
06. september 2008 - 15:50 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Dock og Safari

Er netop blevet den lykkelige ejer af en ny MacBook. Jeg har kun stiftet perifert bekendskab med OS X, så nu har jeg derfor et spørgsmål, der sikkert (forhåbentligt) er banalt for efarne Mac brugere. Når jeg har flere vinduer åbne i Safari, vises de ikke i Docken. Det irriterer mig grænseløst, at jeg ikke kan klikke i docken og se, hvilke vinduer der er åbne, uden at jeg skal give et langt klik på Safari ikonet.  Det ville også være rart at kunne toogle mellem vinduerne. Det er sikkert en banal instilling der udløser mit ønske, men kan ikke liiige finde den. Please help me....:-)

/Seerup
Avatar billede macintosse Nybegynder
06. september 2008 - 16:10 #1
æble+< togler mellem åbne vinduer
Avatar billede macintosse Nybegynder
06. september 2008 - 16:11 #2
i samme program, gælder for alle programmer
Avatar billede seerup Nybegynder
06. september 2008 - 16:17 #3
måske er det bare mig der er dum, men der er ikke noget æble på mit tastatur :-) Det er den nye sorte MacBook jeg har... hvis det kan hjælpe dig
Avatar billede seerup Nybegynder
06. september 2008 - 16:20 #4
fandt ud af det.... mange tak :-)
Avatar billede macintosse Nybegynder
06. september 2008 - 16:30 #5
min fejl, gammel vane med æble tasten, det er jo blevet til cmd tast
Avatar billede egonspock Seniormester
06. september 2008 - 17:47 #6
du kan også bruge Exposé i F10 (evt. fn-F10, hvis den er indstillet på den måde) eller blot i Expose-systemindstillingerne lægge den fast i et hjørne. Eller helt alternativt, så er der en udvidelse, der hedder Witch herfra:
http://www.manytricks.com/witch/
Der er vist både en freeware og betalt udgave.
Avatar billede seerup Nybegynder
06. september 2008 - 23:20 #7
Begge rigtigt gode svar..... men må sige Egonspock.... Witch... det er sgu da en fed lille gadget til min nye Mac... :-)