Avatar billede nwn Nybegynder
05. september 2008 - 20:58 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Skift farve og markør på picturebox med det samme. MouseHover.

Hej.

Jeg kom lige pludselig på ideen idag tidligere, at jeg ville lave et kryds og bolle spil.

Spillet er så færdigt nu, dog har jeg et mindre problem. Jeg har lavet så når markøren holdes over et frit felt, så skiftes baggrunds farven til en grå, og markøren bliver til hånd-markøren.

Men dette sker først omkring 0,5 sekunder efter musen holdes på billedet, jeg vil gerne have det til at ske med det samme.

F.eks ved Internet Explorer 7.0. Ved at holde musen over f.eks tilbage eller frem knappen, så skiftes billedet med det samme.

Tak på forhånd!
Avatar billede aaberg Nybegynder
05. september 2008 - 21:33 #1
Hvordan gør du det nu?
Avatar billede nwn Nybegynder
05. september 2008 - 22:25 #2
Baggrundene er sådan set pictureboxes, med matchende farve til hele formens baggrundsfarve.

Jeg bruger blot, MouseHover:

pictureBox1.BackColor = farven osv...
pictureBox1.Cursor = Cursors.Hand;
Avatar billede annxii Nybegynder
06. september 2008 - 00:47 #3
brug MouseEnter i stedet for, så skifter den med det samme. Men husk så også at bruge MouseExit til at skifte farve og markør tilbage hvis man går ud af feltet igen uden at have valgt det ;)
Avatar billede nwn Nybegynder
06. september 2008 - 01:05 #4
MouseExit kunne jeg ikke lige finde, så jeg tror du mener MouseLeave, hvilket jeg også bruger lige nu.

Men jeg prøver da lige det MouseEnter :)
Avatar billede nwn Nybegynder
06. september 2008 - 01:06 #5
Det virker. Jeg takker mange gange :)