Avatar billede mailman100 Nybegynder
02. september 2008 - 19:21 Der er 1 kommentar

3 flasker rødvin til den der løser mit problem. seiøst

200 point fra mailman100

Hej Jeg håber virkelig på noget hjælp her, for synes mit problem er meget underligt. Jeg har købt min første IMAC ( og den er fed) Har haft den i et par mdr. har så købt AGE of EMPIRES lll.. i humac.

Nå jeg så prøver at installere den går det også fint til at begynde med, men når der så mangler ca 5 sek af installationen så lukker mac'en ned ? den genstarter ikke men lukker ned. når jeg så tænder den igen er spillet ikke installeret helt og kan ikke spilles ? kan godt se mapperne men der mangler åbenbart nogle filer for at det kan spilles, men dem kan jeg jo ikke få ind da den lukker ned det samme sted hver gang jeg prøver at installere spillet.
Jeg har så købt AGE OF MYTHOLOGY, og det er der ikke nogen problemer med. godt nok et ældre spil men alligevel underligt. jeg har opdateret systemet. Jeg har haft installeret spillet på en kollegas mac og der var ingen problemer med at få det installeret.  jeg har repareret disk tilladelser. det hjalp ikke.

Er der nogen der har et bud på Problemet jeg vil så gerne spille mit nye spil.

Min MAC er en imac 2.4 ghz intel core 2 duo.
med mac ox 2.5.4.
4gb ram

håber der er nogen der kan hjælpe mig

mvh mailman100
Avatar billede sd8220 Seniormester
02. september 2008 - 20:04 #1
Hmm. mærkeligt problem.

Min første tanke havde været, at der var noget galt med dit spil-medie; men det lyder ikke rimeligt, når de kan installere på din kollegas maskine; og dog, for der kan være forskel på drevenes læseevne; så du kan evt prøve at lave en backup af medierne på din kollegas maskine og så installere fra dem.

En anden mulighede er, at din kollegas og dit OS ikke er det samme, og spillet ikke kan lide nyeste version; men det, synes jeg ikke, burde have indflydelse på installationen.

En mulighed er også at prøve at installere til en anden bruger end dig selv, hvis du har noget kørende, som den ikke kan lide.

God "fornøjelse" med det.

Du mener næppe, at du har OS X 2.5.4 ,-) Men snarere 10.5..., ikk'? ;_)

/Sebastian