Avatar billede dragnor Juniormester
01. september 2008 - 14:26 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

hvorfor virker min update ikke

Hej eksperter

Jeg har følgende update query, men jeg får følgende besked "Operation must use an updatable query".

Kan nogen fortælle mig hvad jeg gør galt?

UPDATE inputdata INNER JOIN SASADMIN_TMSRAP_PORDATA_ALLE ON inputdata.por = SASADMIN_TMSRAP_PORDATA_ALLE.POR SET inputdata.team = [SASADMIN_TMSRAP_PORDATA_ALLE].[TEAM];
Avatar billede dragnor Juniormester
01. september 2008 - 14:45 #1
hvis jeg laver en:

SELECT inputdata.por, SASADMIN_TMSRAP_PORDATA_ALLE.TEAM
FROM inputdata INNER JOIN PorAlle ON inputdata.por = SASADMIN_TMSRAP_PORDATA_ALLE.POR;

får jeg 532 poster, selvom der er 550 i inputdata. Men det er stadigvæk helt korrekt.

derfor undre jeg mig over at min update ikke virker. Kan det have noget at gøre med at SASADMIN_TMSRAP_PORDATA_ALLE er et link til en oracle tabel?
Avatar billede mugs Novice
01. september 2008 - 14:50 #2
Med link - Mener du så ikke en sammenkædning? Prøv evt. at importere SASADMIN_TMSRAP_PORDATA_ALLE og kør di update på den importerede tabel. Hvad sker der så?
Avatar billede dragnor Juniormester
01. september 2008 - 15:46 #3
det virkede lidt bedre, men hvad så hvis det er en query?
Avatar billede dragnor Juniormester
01. september 2008 - 15:49 #4
UPDATE inputdata INNER JOIN cupd2 ON inputdata.por = cupd2.por SET inputdata.samletdato = cupd2.DGDT;

cupd2 er en query
Avatar billede terry Ekspert
01. september 2008 - 17:50 #5
"det virkede lidt bedre, men ..."!
does that mean that it works or doesnt work?

You could try something like this
UPDATE inputdata samletdato = (SELECT DGDT FROM  cupd2 C WHERE C.por = [inputdata]![por])
Avatar billede dragnor Juniormester
01. september 2008 - 18:24 #6
yes terry, it worked.

And yours to. But mugs came first. Hope that's okay that he gets the point?
Avatar billede mugs Novice
01. september 2008 - 18:30 #7
Vi kan vel dele.
Avatar billede terry Ekspert
01. september 2008 - 18:38 #8
If its OK with mugs then we can share but in the end its up to the person whp placed the qeustion :o)
Avatar billede terry Ekspert
01. september 2008 - 19:23 #9
thanks