Avatar billede habudu Nybegynder
31. august 2008 - 16:55 Der er 23 kommentarer

Skjul Start knap

Hejsa!!

Jeg ville bare lige høre om der var nogen der vidste hvordan man skjulte start knappen så man ikke kunne se den / trykke på den eller trykke på tastaturet og få den frem ..

Det skal være i C++

Nicklas
Avatar billede bertelbrander Novice
31. august 2008 - 19:45 #1
Hvad skulle formålet være? Hvis det er for at undgå at brugeren starter "andre" programmer skal der meget mere til en blot at fjerne start knappen.

Hvis du/vi finder en løsning der virker i et sprog, er det sandsynligvis trivielt at lave den i et andet sprog.
Avatar billede habudu Nybegynder
31. august 2008 - 22:26 #2
Nej, jeg skal bare have start knappen væk .. Og det SKAL være i C++ da jeg skal have koden ind i mit program
Avatar billede bertelbrander Novice
31. august 2008 - 23:11 #3
Noget i stil med:

#include <windows.h>
#include <iostream>

int main()
{
  HWND wnd = FindWindowEx(0, 0, "Shell_TrayWnd", 0);
  if(wnd)
  {
      HWND button = FindWindowEx(wnd, 0, "Button", 0);
      if(button)
      {
        EnableWindow(button, FALSE);
        ShowWindow(button, SW_HIDE);
        std::cout << "Now it should be gone..." << std::endl;
        Sleep(5000);
        EnableWindow(button, TRUE);
        ShowWindow(button, SW_SHOW);
        std::cout << "Now it should be back..." << std::endl;
        return 0;
      }

  std::cout << "Failure" << std::endl;
}
Avatar billede habudu Nybegynder
01. september 2008 - 12:36 #4
Kompilede det men tror ikke at det virker ..

Den lukker bare vinduet efter 0,5 sek eller sådan noget .. Prøvede at sætte system ("pause"); ind men det hjalp ikke ..
Avatar billede bertelbrander Novice
01. september 2008 - 19:18 #5
Det kommer du nok til at uddybe, her virker det fint.
Der er to if - sætninger, hvilken fejler?
Hvilken Windows version bruger du?
Hvilken compiler?
Avatar billede habudu Nybegynder
01. september 2008 - 22:01 #6
Jeg er nybegynder til C++ så ved ikke hvad for en af dem der fejler ...

Jeg bruger Dev-C++ som kompiler ..

Windows Vista Ultimate 32 bit
Avatar billede bertelbrander Novice
01. september 2008 - 22:29 #7
Prøv at skrive ud hvad der sker undervejs.
Så starter jeg lige min Vista spand op, og checker om jeg kan få det til at virke der.
Avatar billede habudu Nybegynder
02. september 2008 - 07:24 #8
Hmm vinduet bliver egentlig bare åbnet i et meget lille sekund.

Hvis jeg bliver ved med at åbne kan jeg se at den giver failure beskeden ...
Avatar billede bertelbrander Novice
02. september 2008 - 21:25 #9
Jeg kan heller ikke få det til at virke på Vista :-(

Jeg ved ikke hvordan man får det til at virke på Vista, måske er der nogen der skal i gang med google.
Avatar billede habudu Nybegynder
02. september 2008 - 22:34 #10
Har googlet men fandt intet der virkede derfor spurgte jeg her :(
Avatar billede bertelbrander Novice
02. september 2008 - 22:40 #11
Efter som jeg ikke ved hvordan man gør, kan jeg ikke finde på andet end at google, jeg er ret sikker på at der er nogen der har gjort det.
Avatar billede quiw Nybegynder
22. september 2008 - 22:51 #12
Bertel - Har du noget further-reading til det der? Synes det virker interessant, findes der andre funktioner?
Avatar billede bertelbrander Novice
22. september 2008 - 22:58 #13
Jeg har ikke kikket mere på det, jeg kunne godt prøve at lede lidt mere, hvis du stadig er interesseret.
Avatar billede quiw Nybegynder
22. september 2008 - 23:06 #14
Jeg ved ikke lige hvem af os, du henvender dig til, men for min skyld, gerne .. Vil gerne vide lidt mere om de forskellige muligheder der er for at ændre på de forskellige ting ..
Avatar billede bertelbrander Novice
22. september 2008 - 23:29 #15
quiw, jeg troede det var dig der havde stillet spørgsmålet
Avatar billede quiw Nybegynder
22. september 2008 - 23:31 #16
Hehe, nej dog ikke, jeg følger bare med, det fangede lige min opmærksomhed :)
Avatar billede quiw Nybegynder
22. september 2008 - 23:32 #17
Altså, jeg har ikke vista-problemet, jeg er egentlig bare interesseret i hvilket andre muligheder man kan bruge, end lige at manipulere med startknappen ..
Avatar billede bertelbrander Novice
22. september 2008 - 23:46 #18
Man kan gøre ufattelig meget, hvis man ved hvor man skal pille.
Er der noget bestemt du har lyst til at lave?
Avatar billede quiw Nybegynder
22. september 2008 - 23:48 #19
Hvilket emner kan man bevæge sig ind mod? Kan du give et par eksempler? Jeg ved simpelthen ikke hvor jeg skal begynde :)
Avatar billede quiw Nybegynder
23. september 2008 - 23:38 #20
Bertel? :)
Avatar billede quiw Nybegynder
23. september 2008 - 23:59 #21
Jeg har selv luret lidt på google, og fandt noget VB kode, og omskrev det til c++:
HWND wnd = FindWindowEx(0, 0, "Shell_TrayWnd", 0);

ShowWindow(wnd, SW_HIDE); // Fjerner hele baren.

Og:
SetWindowText(button, "Hej"); // Ændrer teksten på startknappen til "hej"
SendMessage(button, WM_MOUSEMOVE,0,0); // Opdatere teksten, så det er synligt med det samme.

- Har du andre ting? Eventuelt andet end lige menubaren? :)
Avatar billede bertelbrander Novice
24. september 2008 - 00:16 #22
Det forekommer mig at "spørgsmålet" går den forkerte vej her; den ene stiller et spørgsmål, en anden (mig) svarer halvvejs på spørgsmålet og den tredie spørger "hvad kan jeg", spørgsmålene går normalt den anden vej; hvordan gør jeg...

Anyway, du kan gøre stort set alt hvad du har lyst til, fra at ændre små visuelle elementer, farver, ikoner til at erstatte hele desktoppen (explorer.exe) med din egen.

Spørgsmålet er for mig at se nærmere, hvad kunne du have lyst til at lave, og ikke mindst hvorfor?
Avatar billede quiw Nybegynder
24. september 2008 - 00:31 #23
For mig åbner det nogle muligheder for at kunne lave et skin til windows, med større frihed, end at skulle bruge andre programmer .. Så det interesserer mig, kan man ændre visuelt på farve/form af f.eks. menubar?