Avatar billede handibror Nybegynder
30. august 2008 - 01:31 Der er 1 kommentar

Arbejds seddel

hej eksperter :)

jeg er det man kan kalde ny til det her excel, men er gået igang med at lave en arbejds seddel i excel.

mit problem er at jeg har lavet et excel ark hvor alle produktnavnene står i kolonne A og alle varenummerne på de produkter vi bruger står i kolonne B og i kolonne C står der en listepris på varen.

så har jeg så et andet excel ark hvor jeg er ved at lave en regning hvor jeg gerne vil lave det sådan at når jeg f.eks skriver stikkontakt så sætter excel selv varenummer og listepris ind...har prøvet at bruge hjælp i excel men synes ikke jeg fik så meget ud af det.

vis der er nogen som skulle kende svaret på mit problem vil jeg blive meget glad.

På forhånd tak.
Avatar billede mugs Novice
30. august 2008 - 06:24 #1
Brug funktionen LOPSLAG således:

=LOPSLAG(A23;Varer;2;FALSK)

A23 er den celle der indeholde de data du vil overføre til et andet ark. Varer er det navngivne område der indeholder alle varerne. 2 er nummeret på den kolonne der indeholder alle data og FALSK betyder, at der kun er denne ene mulighed i modsøtninh til TRUE.