Avatar billede tuannie Nybegynder
27. august 2008 - 12:42 Der er 7 kommentarer

blå skærm , kan ikke må at se hvad der står!

hej jeg har en zepto 6324w som jeg lige har købt igår .. efter jeg havde installeret msn osv så lukkede jeg computeren ned, den skulle hente nogen updateringer, men jeg valgte at lukke skærmen ned . dagen efter da jeg tænder prøver jeg at logge på min bruger . men der kommer en blå skærm . et eller andet med nogen 00000xx000

nogen der kan hjælpe ?
ved heller ikke hvordan man formatere
Avatar billede pazau Nybegynder
27. august 2008 - 12:52 #1
Jeg er ret sikker på at det er din egen skyld, du har tilsyneladende slukket computeren mens den redigerede nogle systemfiler under opdateringen.
Der er mange måder at formatere harddisken på, men Windows kan ikke gøre det selv, da dens systemfiler ikke kan slettes mens Windows kører.

Du kan formaterer med disketter hvor der ligger et formateringsprogram på, som kan bruges før Windows starter, eller du kan gøre det med Windows CD'en.

Hvis Vista er præinstalleret da du købte bærbaren, har du sikkert ikke Windows CD'en, og da du ikke kan starte Vista, kan du heller ikke komme til at starte Recovery'en, der gerne skulle ligge på harddisken.

Mit råd ville være at sende bærbaren til reparation.

NB: Din computer var nok præindstillet til at gå i slumretilstand, når du lukker låget. Slumrefunktionen gemmer det hele i ram'ene og slukker harddisken.
Men da Windows var i gang med at redigere nogle systemfiler, har dette tilsyneladende beskadiget systemfilerne, således at Windows ikke kan starte.

Jeg vil råde dig til, at du næste gang indstiller Windows til ikke at gøre noget, når du lukker låget.
Avatar billede tuannie Nybegynder
27. august 2008 - 12:59 #2
tak for svaret !
hvad mener du med at den er præinstalleret ! , men vista var installeret i forvejen da jeg købte computeren, og jeg har fået en OEM recovery dvd-rom med ..
Avatar billede tuannie Nybegynder
27. august 2008 - 13:01 #3
når jeg tænder den nu står der windows failed to start. a recent hardware or software change might be the cause. to fix the problem:
1. insert your windows installation disc and restart
2. choose your laguage and then next
3. click repair your computer ! ,

ved bare ikke hvor det er henne man skal gøre det !
Avatar billede tuannie Nybegynder
27. august 2008 - 13:08 #4
jeg kan dog komme ind på fejlsikring hvis det kan hjælpe mig videre
Avatar billede tuannie Nybegynder
27. august 2008 - 13:08 #5
fejl sikret tilstand ^^
Avatar billede pazau Nybegynder
27. august 2008 - 15:34 #6
Okay.
Lige når din computer starter, altså lige når du har trykket på tænd-knappen, så skal du sætte disken ind og lukke disk-skuffen.

Hvis der ikke sker noget, så skal du sætte BIOS'en til at boote DVD-drevet først, hvordan du kommer ind i BIOS, er forskelligt fra producent til producent.
Det står som regel nede i venstre hjørne, hvordan du kommer ind, lige når du starter PC'en.

Når du nu har fået første del til at virke, så skal du med DVD'en, få computeren til at gendanne til da den kom fra fabrikken.
Avatar billede osigaard Nybegynder
27. august 2008 - 19:40 #7
Gør som du bliver bedt om i kommenter 27/08-2008 13:01:28
når du tænder den nu står der windows failed to start. a recent hardware or software change might be the cause. to fix the problem:
1. insert your windows installation disc and restart
2. choose your laguage and then next
3. click repair your computer ! ,
På ganske almindelig dansk:
1. indsæt din windows instalations disk og genstart
2. vælg dit sprog og næst
3. klik repair din computer !
Din windows installations disk, er den OEM recovery dvd-rom, du har fået med.