Avatar billede flsamain Nybegynder
26. august 2008 - 15:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

ADO og DAO

Er der nogen som kan specificere og forklar forskellen/ligheder på ADO og DAO? Og hvornår bruger man hvad? Og hvordan bruges det?
Avatar billede arne_v Ekspert
26. august 2008 - 16:00 #1
Det er 2 forskellige database API'er.

http://en.wikipedia.org/wiki/Data_Access_Objects
http://en.wikipedia.org/wiki/ActiveX_Data_Objects

DAO er et gammelt database API til Access og ODBC.

ADO bruges stadig meget og kan bruges med stort set alle database (hvis de har en
OLE DB provider eller en ODBC driver).

ADO.NET er et tredie database API og har ikke noget med ADO at goere selvom navnet
antyder det.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. august 2008 - 02:07 #2
OK ?
Avatar billede flsamain Nybegynder
30. august 2008 - 13:22 #3
Ja det er fint. Du skal jo selvfølgelig have dine point. Håber du har fået dem.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. august 2008 - 17:15 #4
Nope.

Der er en lile finesse - du skal markere mit navn ude i combo boxen inden du klikker
på accepter knappen.