Avatar billede nannami Nybegynder
23. august 2008 - 08:15 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Falsk køber?

Hej,

Er dette ikke en falsk køber på guloggratis?

White Tracy »

22.08.08 kl. 3:41 Hello Seller, Am Tracy White a citizen of the United States of America.I intrested in your Laptop.Which am ready to pay for it. I am looking for a very good Laptop for my daughter who is presently on a Agricultural Project in Nigeria,and her birthday will be coming up on the 9th of September 2008 which i want this Laptop for her birthday gift. Currently, I am in BELARUS for a business purpose,So i won't be able to get her a birthday gift from the USA.My personal assitance told me about guloggratis.dk that they sell at very cheaper rates and ship worldwide. I will be making the payment via Bank wire transfer to your account from my bank account in USA direct into your account , and i will be responsible for the courier charges. Please i will need these informations to enable me make payment . Full Name: Full Address: Condition of the Laptop: Shipping Cost to Nigeria: Total Cost: Bank Name: Bank Account and Other Bank informations: I want you to send the Laptop to my daughter by fast post delivery.,I also want My daughter to get it before 9th of September. I await your urgent reply. Kindly send me an email direct to my email address...tracywhite99999@gmail.com

22.08.08 kl. 8:14 Hi Tracy, I think it is way too expensive to ship the computer to Nigeria. Sorry.

22.08.08 kl. 11:00 I understand that you do not send Laptop out of your country because of the expense But am willing to do anything just to make sure my daughter has this Laptop as a gift ..Oh its so beautiful i love it nd its also cheap..Please name your price if i can pay i will and do not bother of the shipping cost am ready to pay for it .And also the shipment will be at my own risk i accept.So what do you say???
Nanna Sørensen »

22.08.08 kl. 12:37 Have you read the danish text? Just to be sure, it says, that the battery doesn't work. That is why it is so cheap. If you're still willing to pay for the shipping I will find out how much it is, but I'm pretty sure it's very expensive...

22.08.08 kl. 18:47 Yes i have read the text.I have told my daughter the condition of the laptop.I told her that she will have to change the battery and she agreed.All you have to do now is to confirm and give me the shipping cost to send the phone to my daughter in Nigeira, your name, your address,Total cost and bank information to enable me make the payment.that is what i need for now.For security purpose send your information directly to my email [tracywhite99999@gmail.com] I await your humble response. Regards
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. august 2008 - 08:42 #1
"Er dette ikke en falsk køber på guloggratis?" Sandsynligvis, ja.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. august 2008 - 09:26 #2
Avatar billede Jensen DK Novice
23. august 2008 - 09:28 #3
Hej,

Er dette ikke en falsk køber på guloggratis?

White Tracy »

22.08.08 kl. 3:41 Hej sælgeren, Am Tracy White en borger i De Forenede Stater America.I intrested i din Laptop.Which am parat til at betale for det. Jeg leder efter en meget god Laptop for min datter der er i øjeblikket på et landbrugsprojekt i Nigeria, og hendes fødselsdag vil komme op på den 9 september 2008, som jeg vil dette Laptop for hendes fødselsdag gave. I øjeblikket er jeg i Belarus til forretningsmæssige formål, så jeg vil ikke være i stand til at få hende en fødselsdag gave fra USA.My personlig bistand fortalte mig om guloggratis.dk, at de sælger til meget billigere priser og skib i verden. Jeg vil gøre betaling via banken elektronisk overførsel til din konto fra min bankkonto i USA direkte ind på din konto, og jeg vil være ansvarlig for kurer afgifter. Please jeg vil har brug for disse oplysninger for at gøre det muligt for mig at betale. Fulde navn: Fuld Adresse: betingelse for Laptop: Shipping Udgifter til Nigeria: Samlet pris: Bank Navn: bankkonti og andre bankrelaterede Website: Jeg vil have dig til at sende den bærbare computer til min datter ved hurtigt efter leveringen., Jeg også ønsker, at min datter at få den før den 9 september. Jeg afventer Deres hurtigt svar. Venligst send mig en e-mail direkte til min e-mail-adresse ... tracywhite99999@gmail.com

22.08.08 kl. 8:14 Hi Tracy, jeg synes, det er alt for dyrt at sende computeren til Nigeria. Ked af.

22.08.08 kl. 11:00 Jeg kan forstå, at du ikke sender Laptop ud af dit land på grund af bekostning men jeg er villig til at gøre noget blot at sørge for min datter har dette Laptop som gave .. Åh det så smuk Jeg er vild med det nd dets også billig .. Venligst navn din pris, hvis jeg kan betale jeg vil og ikke gider af shipping cost am parat til at betale for det. Og også overførslen vil være på min egen risiko i accept.So hvad gør du??
Nanna Sørensen »

22.08.08 kl. 12:37 Har du læst dansk tekst? Blot for at være sikker på, det siger, at batteriet ikke virker. Derfor er det så billigt. Hvis du stadig er villig til at betale for shipping jeg vil finde ud af, hvor meget det er, men jeg er temmelig sikker på, at det er meget dyrt ...

22.08.08 kl. 18:47 Ja jeg har læst text.I har fortalt min datter tilstanden af laptop.I fortalte hende, at hun bliver nødt til at udskifte batteriet, og hun agreed.All du skal gøre nu er at bekræfte og give mig shipping omkostningerne til at sende telefonen til min datter i Nigeira, dit navn, din adresse, samlede omkostninger og bank oplysninger til at gøre det muligt for mig gøre payment.that er, hvad jeg har brug for now.For sikkerhed formål sende dine oplysninger direkte til min e-mail [tracywhite99999 @ gmail.com] Jeg afventer Deres ydmyge svar. Hilsen
Engelsk  » Dansk  Oversæt  Foreslå en bedre oversættelse
Tak fordi du bidrager med oversættelsesforslag til Google Oversæt.Vi anvender dit forslag til at forbedre oversættelseskvaliteten i de fremtidige opdateringer af vores system.  Hej,  <br> <br> Er dette ikke en falsk køber på guloggratis?  <br> <br> White Tracy »  <br> <br> 22.08.08 kl. 3:41 Hej sælgeren, Am Tracy White en borger i De Forenede Stater America.I intrested i din Laptop.Which am parat til at betale for det. Jeg leder efter en meget god Laptop for min datter der er i øjeblikket på et landbrugsprojekt i Nigeria, og hendes fødselsdag vil komme op på den 9 september 2008, som jeg vil dette Laptop for hendes fødselsdag gave. I øjeblikket er jeg i Belarus til forretningsmæssige formål, så jeg vil ikke være i stand til at få hende en fødselsdag gave fra USA.My personlig bistand fortalte mig om guloggratis.dk, at de sælger til meget billigere priser og skib i verden. Jeg vil gøre betaling via banken elektronisk overførsel til din konto fra min bankkonto i USA direkte ind på din konto, og jeg vil være ansvarlig for kurer afgifter. Please jeg vil har brug for disse oplysninger for at gøre det muligt for mig at betale. Fulde navn: Fuld Adresse: betingelse for Laptop: Shipping Udgifter til Nigeria: Samlet pris: Bank Navn: bankkonti og andre bankrelaterede Website: Jeg vil have dig til at sende den bærbare computer til min datter ved hurtigt efter leveringen., Jeg også ønsker, at min datter at få den før den 9 september. Jeg afventer Deres hurtigt svar. Venligst send mig en e-mail direkte til min e-mail-adresse ... tracywhite99999@gmail.com  <br> <br> 22.08.08 kl. 8:14 Hi Tracy, jeg synes, det er alt for dyrt at sende computeren til Nigeria. Ked af.  <br> <br> 22.08.08 kl. 11:00 Jeg kan forstå, at du ikke sender Laptop ud af dit land på grund af bekostning men jeg er villig til at gøre noget blot at sørge for min datter har dette Laptop som gave .. Åh det så smuk Jeg er vild med det nd dets også billig .. Venligst navn din pris, hvis jeg kan betale jeg vil og ikke gider af shipping cost am parat til at betale for det. Og også overførslen vil være på min egen risiko i accept.So hvad gør du??  <br> Nanna Sørensen »  <br> <br> 22.08.08 kl. 12:37 Har du læst dansk tekst? Blot for at være sikker på, det siger, at batteriet ikke virker. Derfor er det så billigt. Hvis du stadig er villig til at betale for shipping jeg vil finde ud af, hvor meget det er, men jeg er temmelig sikker på, at det er meget dyrt ...  <br> <br> 22.08.08 kl. 18:47 Ja jeg har læst text.I har fortalt min datter tilstanden af laptop.I fortalte hende, at hun bliver nødt til at udskifte batteriet, og hun agreed.All du skal gøre nu er at bekræfte og give mig shipping omkostningerne til at sende telefonen til min datter i Nigeira, dit navn, din adresse, samlede omkostninger og bank oplysninger til at gøre det muligt for mig gøre payment.that er, hvad jeg har brug for now.For sikkerhed formål sende dine oplysninger direkte til min e-mail [tracywhite99999 @ gmail.com] Jeg afventer Deres ydmyge svar. Hilsen

Oversæt en webside
Avatar billede Jensen DK Novice
23. august 2008 - 09:29 #4
Det lugter lidt af and.
Avatar billede aaberg Nybegynder
23. august 2008 - 09:54 #5
Det ville jo være fuldstændigt åndsvagt at købe en bærbar computer med defekt batteri fra Danmark, for at sende den til Nigeria!

Men du kan jo eventuelt ringe til din bank, og høre om der er en eller anden måde hun kan overføre penge på, uden at du bliver nød til at udlevere alle mulige personlige oplysninger.
23. august 2008 - 11:11 #6
Jeg kan lige tilføje at bærbare computere, normalt er en del dyere i Nigeria, end i DK.
Avatar billede rebecca Novice
23. august 2008 - 11:13 #7
Lad være, det er kun for at franarre dig dit kontonummer etc. lign. køber finder du også på qxl. indimellem

Mvh:marepa
Avatar billede nannami Nybegynder
23. august 2008 - 11:21 #8
Hej, ja jeg tænkte nok det var falsk - men hvad får hun ud af at få fat i mit kontonummer? Hun kan i værste fald overføre penge til min konto, det er vel kortnumrene og kontrolcifrene hun vil have fat i?
Avatar billede Six Nybegynder
23. august 2008 - 11:26 #9
bare hold dig langt væk fra alt - hvor Nigeria bliver nævnt.. - Det er måske en fordom, men - så er man på den sikre side ;)

Det der er 100% et hoax og du kan bare se på erikjacobsens svar, så kan det ikke fremgå mere tydeligt at det er en faker ;) - samme tracy white, men hendes datter har tilsyneladende mange forskellige fødselsdage om året.
Avatar billede nannami Nybegynder
23. august 2008 - 11:35 #10
Hehe ja nemlig. Men forstår stadig ikke hvad hun kan bruge kontonr. til? Nogen der ved det? Hvis man IKKE opgiver navn, adresse osv. men KUN kontonr. til at overføre penge til kan en "svindler" så bruge det til noget?
23. august 2008 - 12:54 #11
Jeg har fået FIRE enslydende E-mail af disse indenfor ~2 uger; tilsyneladende på baggrund af et par stationær PC anoncer i www.dba.dk + www.papkassen.dk ->

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hello Seller,

Am Tracy White a citizen of the United States of America.I intrested in your Laptop.Which am ready to pay for it.

I am looking for a good Laptop for my daughter who is presently on a Water Sanitation Project in Nigeria,and her birthday will be coming up on the 9th of September 2008 which i want this Laptop for her birthday gift.

Currently, I am in BELARUS for a business purpose,So i won't be able to get her a birthday gift from the USA.My personal assitance told me about (www.papkassen.dk) that they sell at very cheaper rates and ship worldwide.

I will be making the payment via Bank wire transfer to your account from my bank account in USA direct into your account , and i will be responsible for the courier charges.
Please i will need these informations to enable me make payment .

Full Name:
Full Address:
Condition of the Laptop:
Shipping Cost to Nigeria:
Total Cost:
Bank Name:
Bank Account and Other Bank informations:

I want you to send the Laptop to my daughter by fast post delivery.,I also want My daughter to get it before 9th of September.

I await your urgent reply.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

-> Uønsket Post !!!
23. august 2008 - 12:55 #12
Også fra nævnte Mrs White [tracywhite99999@gmail.com] ...
Avatar billede bjornicle Nybegynder
23. august 2008 - 15:55 #13
De vil ikke have fat i din konto, men i din baerbar. I faar en handel paa plads, hendes "bank" fortaeller dig at hun har sat penge ind paa en konto som du faar naar du har sendt varen, du sender varen og finder nu ud af at "banken" ikke findes, men i virkeligheden er en del at scammen, og du staar nu minus penge og en baerbar.

At den er lidt i stykker er underordnet for dem, den er jo "gratis"

Alternativt sender de dig en check der er paa et stoerre beloeb en det som du skal have for det, og beder dig sende baerbar og difference, og senere naar du har gjort det, meddeler din bank at checken alligevel ikke kan bruges, og du staar nu minus penge, baerbar samt de penge i difference du sendte med.
Avatar billede nannami Nybegynder
23. august 2008 - 18:57 #14
Karise larry > det er da utroligt (dumt) at de bare sender en standard

bjornicle > nååh, på den måde... tak. Men kunne ALDRIG finde på at sende computeren før pengene stod på min egen konto.

Dem der vil have point kan bare sende et svar.
23. august 2008 - 20:00 #15
Tihi - jeg ville sende en (brugt) betonflise afsted og se hvad der sker *KMPLAG*
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. august 2008 - 20:28 #16
Ikke ligefrem en betonflise, men noget lignende er gjort ;)  http://www.easynetworknyc.com/powerbook/pdfhtml.php
Avatar billede nannami Nybegynder
20. oktober 2011 - 19:13 #17
Lukker