Avatar billede pablopablo Nybegynder
22. august 2008 - 04:15 Der er 3 kommentarer

Kryptering af web.config

Hejsa...

Et hurtigt spørgsmål. Hvor vigtigt er det at kryptere sin web.config? Hvor svært er det for andre at tilgå en ikke kryptere web.config fil?

Dernæst, hvad er den letteste måde at kryptere sin web.config fil på?
Avatar billede webcreator Nybegynder
22. august 2008 - 07:40 #1
Hej.
Som standard er web.config ikke krypteret, og jeg vil ikke mene, at det umiddelbart tjener noget formål, at kryptere hele filen - ej heller er jeg sikker på om det lader sig gøre. Krypter i stedet de data, som skal holdes hemmelige; brugernavne, adgangskoder mv. Det skulle være den rigtige måde at gøre det på.
Avatar billede pablopablo Nybegynder
22. august 2008 - 18:10 #2
Er det nødvendigt? Hvordan kan en bruger tilgå min web.config fil? og hvordan kryptere jeg data lettest muligt..???
Avatar billede webcreator Nybegynder
22. august 2008 - 22:45 #3
Som udgangspunkt kan ingen brugere tilgå din web.config, med mindre din server grundlæggende er sat forkert op, eller hvis der er lokal adgang til computeren.

På mit arbejde har vi udviklet vores egen, simple krypterings-algoritme. Det primære for os er, at adgangsoplysninger ikke står i plain text.