Avatar billede julle.p Nybegynder
19. august 2008 - 13:58 Der er 13 kommentarer

Peg domæne hen til et andet domæne

Hej alle.

Jeg har to domæner.

På det ene domæne ligger hele min hjemmeside og på det andet ligger der ikke noget.

Jeg kunne godt tænke mig, at når man går ind på dette bliver man automatisk sendt videre til der hvor min hjemmeside ligger.

Kan det lade sig gøre (helst uden brug af webhotel)??

Mvh Alex.
Avatar billede bacardil Nybegynder
19. august 2008 - 14:02 #1
Så skal du lave en forwards fra eks. gratisdns, men det kan ikke laves direkte fra dk hostmaster eks. eller hvad du have i tankerne.
Avatar billede julle.p Nybegynder
19. august 2008 - 14:06 #2
Tak for svaret.

Jeg har været ind på GratisDNS, men kunne ikke finde det? Vil du linke til det?
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
19. august 2008 - 14:26 #3
Her er en guide til hvordan det fungere.

http://www.gratisdns.dk/howto/urlf/index.phtml
Avatar billede bacardil Nybegynder
19. august 2008 - 14:31 #4
Avatar billede julle.p Nybegynder
19. august 2008 - 14:33 #5
Det er lige præcis det her jeg vil:
http://www.goldenplanet.dk/teknik/planetcontroller/videresend.html

Pt er mine domæne hos DomainDirect. Kan de også gøre det?
Avatar billede bacardil Nybegynder
19. august 2008 - 14:41 #6
Ja det burde de kunne, det kan være at det koster penge, det gør det som regel.
Avatar billede bacardil Nybegynder
19. august 2008 - 14:45 #7
Det nemmeste er dog at lade det sted hvor du har webhotllet også pege domænerne hen til webserveren hvis ikke webhotel og domæner er placeret hos samme udbyder.
Avatar billede julle.p Nybegynder
19. august 2008 - 15:38 #8
Okay, jeg har prøvet at skrive en mail til dem nu.

Pt ligger begge domæner hos DomainDirect hvor jeg også har oprettet et webhotel (gratis-versionen) til det ene webhotel.
Avatar billede bacardil Nybegynder
19. august 2008 - 15:58 #9
Lyder som en god ide
Avatar billede doit Nybegynder
19. august 2008 - 18:05 #10
Du skal lige være opmærksom på følgende: /1: Når der klikkes på det tilknyttede domæne, skal det domænes navn blive stående? (for så gør det det under hele hjemmesiden.)
/2:Du kan også få det lavet så dit domænenavn "hopper af" så snart det er inde på den "rigtige adresse" - altså bare peger hen og står af.
Avatar billede julle.p Nybegynder
19. august 2008 - 19:20 #11
Jeg ønsker blot at få den ene adresse henvist til den anden. Herefter skal der stå den "rigtige" adresse...
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
19. august 2008 - 20:11 #12
Så benyt gratisdns, det er ret simpelt.

http://www.gratisdns.dk/howto/urlf/index.phtml
Avatar billede bacardil Nybegynder
19. august 2008 - 20:20 #13
Hvis det er et dk domain.

opret en bruger hos gratisdns
følg vejledning
lav en redelegering på dk-hostmaster.dk