Avatar billede dasch87 Nybegynder
15. august 2008 - 10:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

MacBook lader ikke batteri?

Hej Eksperter
Min kammerat har en Macbook (med OS X 10.4.11). Den vil ikke længere lade batteriet. Faktisk tror jeg ikke at den opfatter at der er et batteri i den. Når man trykker på batteri ikonet oppe i højre hjørne (hvilket der bare er et kryds over nu) så står der øverst "ingen batterier". Hvad kan dette skyldes. Han har ikke haft den skilt ad eller noget og rodet ved batteriet.
Er der noget man kan gøre ved? Jeg har forsøgt at kigge i system indstillinger efter noget der kunne bruges, men det eneste jeg kan finde med noget strøm er "Strømbesparelse" og der var ikke meget hjælp at hente.
Hvis man prøver at skille den ad og piller batteriet ud og sætter det i igen, ryger garantien så?
På forhånd tak for hjælpen.

/Dasch
Avatar billede aeblenet Nybegynder
15. august 2008 - 11:10 #1
Hvor gammel er den ?
Hvilken model er det helt nøjagtigt ?
Avatar billede dasch87 Nybegynder
16. august 2008 - 11:09 #2
den er ca. 1½ år gammel. Hvordan kan jeg se præcis hvilken model det er?
Avatar billede aeblenet Nybegynder
18. august 2008 - 07:44 #3
Du kan se hvad den hedder og indeholder på den lille mærkat der sidder et eller andet sted nedenunder eller under batteriet.
Avatar billede dasch87 Nybegynder
01. oktober 2008 - 14:53 #4
Jeg kunne ikke finde frem til den markat du taler om., men jeg har prøvet at skifte batteriet ud med et jeg vidste fungerer og jeg har fundet frem til at batteriet er helt dødt. Det virker nemlig heller ikke når jeg sætter det over i min egen macbook. Så han må nok anskaffe sig et nyt batteri.
Men tak for din hjælp aeblenet.

/Daniel