Avatar billede the-eagle Nybegynder
14. august 2008 - 10:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Programmer på forkert drev

Hej.
Jeg har en XP pc med et C: drev på 12 Gb, hvor jeg har placeret XP. Det andet drev er på 150 Gb, der placerer jeg så alle de andre programmer. Men alligevel lægger de andre sig på C drevet:(
Nu er der ikke mere plads på C drevet:(.. Det ser ud som at programmerne ligger på begge drev.. Kan det være rigtigt?
Kan jeg fjerne programmerne på C drevet? Har prøvet, uden held.
Kan jeg lavet C drevet større?

P.S Jeg har ikke stor viden om Pcer, så hav lidt tålmodighed med mig... Please;)
Avatar billede off-line Nybegynder
14. august 2008 - 11:01 #1
Både ja og nej. Selve programmet, det som fylder meget, findes kun der hvor det
lægges. Men en mindre del lægges i C:\programmer\Fælles filer og o C:\Documents
and settings. Og ja Har man mange programmer, kan det godt løbe op i 2-300 BM.
Og ja du kan lave C-drevet større i Vista, men i XP kan du kun gøre det med et
specielt program som f.eks Paragon eller Acronis.
Avatar billede off-line Nybegynder
14. august 2008 - 11:02 #2
Rettelse 2-300MB
Avatar billede darrich Novice
14. august 2008 - 11:06 #3
En hurtig måde at komme videre på inden oprydning er swap filen (page filen),
som anvendes når ram hukommmelsen er ved at være brugt op, og pc'en swapper data til disk for at frigive memory.

Denne computer -> egenskaber -> avanceret -> "ydeevene" indstillinger -> avanceret -> skift ->

Slet sidefil/swapfil på C: og opret en på D: i tilsvarende størrelse.
Håndregel for størrelse 1,5 x RAM størrelsen i pc'en.

Du burde godt kunne få applikationsbiblioteker til at installere sig på D: ved at rette biblioteket ved installation, men fælles filer m.m. vil altid installere på C:.
Spil er som regel nemme at gøre det med.

Hvad har du installeret af programmer?
Avatar billede Jensen DK Novice
14. august 2008 - 13:34 #4
Du kan også vinde lidt plads ved at gøre skraldebøtten mindre behøver kun at være på 300MB og din systemgendannelse kan du reducere til ca.600MB, så kan du også foretage en disk oprydning.
Avatar billede Jensen DK Novice
16. august 2008 - 08:49 #5
Det nemmeste må være, at du henter dine vigtige ting ud på en ekstern HD eller på en USB nøgle som er stor nok, og så geninstallere XP hvor du under installationer opretter en patition til XP på 25GB og en patition på resten, derefter holder du styresystemet til C: drevet, og dokumenter, billeder,video og programmer til D:drevet går styresystemet ned så har du stadig dine vigtige data liggende på D:drevet.
Avatar billede the-eagle Nybegynder
17. august 2008 - 21:09 #6
Tak