Avatar billede flashit Nybegynder
13. august 2008 - 14:51 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Placering af nye noder

Hej E.
Jeg her en xml fil som denne:
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<data startalbumindex="0" transition="CrossFadeTransition">
  <album title="MMS" description="Test" image="/Images/image-upload-47-760651.jpg">
    <slide title="Bog" description="En test">
      <image>/Images/image-upload-27-723050.jpg</image>
      <thumbnail>/Images/Thumb/image-upload-27-723050.jpg</thumbnail>
    </slide>
  </album>
</data>
Jeg her nu denne kode. Den opretter som den skal, man jeg ved ikke hvordan jeg kan bestemme hvor den skal placeres.
XElement newslide = new XElement("slide",
                        new XAttribute("title", Oversktift),
                        new XAttribute("description", description),
                        new XElement("image", "/Images/" + GeneratedImageName),
                        new XElement("thumbnail", "/Images/Thumb/" + GeneratedImageName));

Hvis vi nu siger at jeg har kørt min kode, så skal xmlm filen se ud som vist her:
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<data startalbumindex="0" transition="CrossFadeTransition">
  <album title="MMS" description="Test" image="/Images/image-upload-47-760651.jpg">
    <slide title="Bog" description="En test">
      <image>/Images/image-upload-27-723050.jpg</image>
      <thumbnail>/Images/Thumb/image-upload-27-723050.jpg</thumbnail>
    </slide>
    <slide title="BogNY" description="En testNY">
      <image>/Images/image-upload-27-723050.jpg</image>
      <thumbnail>/Images/Thumb/image-upload-27-723050.jpg</thumbnail>
    </slide>

  </album>
</data>
Avatar billede flashit Nybegynder
13. august 2008 - 14:52 #1
Undskyld den grimme formatering..

Jeg vil med andre ord gerne oprette nye noder i noden Album.
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2008 - 15:26 #2
Så får du bare fat i Album noden og kalder dens appendChild() med din nye node som argument, a la flg. pseudo-kode:

album = doc.selectSingleNode("/data/album[@title = 'MMS']");
album.appendChild(newslide);

/CS
Avatar billede flashit Nybegynder
13. august 2008 - 15:34 #3
Ahh, jag skulle bare benytte..
doc.Element("album").Add(newslide);

men tak for hjælpen... :-)