Avatar billede nissan300 Nybegynder
12. august 2008 - 18:35 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

lave en ,htaccess kode

Hej experter

Nu står jeg godt nok af med det her htaccess :-)

Derfor søger jeg en der kan lave en htaccess kode der:
Blokker alle lande undtagen DK
Tillader google bots
Henviser til mine fejl sider f.eks 404, 405 osv. som ligger i roden i mappen "error-docs"
og ikke tillader spam bots.

Håber der er en der kan hjælpe med dette

Hilsen
Thomas
Avatar billede masik7 Nybegynder
12. august 2008 - 20:27 #1
Fejlsider laves med kommandoen ErrorDocument, fx:
ErrorDocument 404 /404.php
Altså må det være:
ErrorDocument 404 /error-docs/404.php eller hvad du nu kalder filen :)
De andre ting kan jeg ikke hjælpe dig med desværre :(
Avatar billede jarner Nybegynder
13. august 2008 - 02:17 #2
vha http://blockacountry.com/ kan den genere et .htaccess-fil der udelukker alle andre lande, men listen bliver ret lang(filen kommer over 2mb).

Ellers skal du måske køre kontrol af hvilket land man er fra seperat i fx php, fx med IpToCountry databasen.

Så kan du evt se om du kan google og finde en nogenlunde liste over adresser på alle googlebots så du ikke ekskluderer dem.
Avatar billede nissan300 Nybegynder
12. november 2008 - 18:40 #3
Lukket