Avatar billede supermoos Nybegynder
30. juli 2008 - 14:54 Der er 2 kommentarer

Billed upload og safe_mode?

Hej, jeg har et upload script som bruger imageMagick og som samtidig opretter mapper der bliver chmod'et til 0777, dette virker fint på en server med safe_mode = off.

Jeg ville dog gerne hvis jeg kunne få det til at virke med safe_mode = on.

Mine problemer pt. må være at jeg bruger php's chmod() function, samtidig bruger jeg også system() til at køre kommandoer til imageMagick.

Så vidt jeg ved gør safe_mode = on, at disse to functioner bl.a. ikke virker.

Så jeg skal have fundet en måde at oprette mapper der kan uploades til uden at skulle bruge chmod(), og samtidig en måde at køre imageMagick kommandoer uden at bruge system() (jeg har hørt noget om en convert() kommando?)

Er der nogle der har noget erfaring de vil dele ud af?
Avatar billede expnet Seniormester
30. juli 2008 - 15:08 #1
Du skal huske at safe_mode bare bruges til at du skal akære den sti fulud til den filer og mapper... som jeg har forstået det...
Avatar billede expnet Seniormester
30. juli 2008 - 15:09 #2
ellers kan du jo give noget kode og man vel se på det