Avatar billede blaavand Nybegynder
23. juni 2001 - 12:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Concorde C5: oprettelse af periode

Jeg er ny bruger af concorde c5.
Jeg har foretaget min første bogføring i kassekladen (januar år 2000) men under check af kladden får jeg at vide \" dato ligger inden for periode\".

Jeg har forsøgt, at rette pcéns dado til 01.01.2000, derefter at indtaste perioder under finans,tilpasning, perioder, man kan ikke indtast i feltet START & SLUT.

ER DER NOGEN DER KAN HJÆLPE???

Hilsen
Blaavand
Avatar billede alj Praktikant
23. juni 2001 - 13:46 #1
Det er rigtigt nok, gå ind i finans, tilpasning, perioder; tryk herefter F10, nyt år.
23. juni 2001 - 14:32 #2
Finans/Tilpasning/Perioder
hvis F10 ikke virker, så vælg \"Lokal\" i menu\'en og vælg \"Nyt år\".
Primodato  = PR.01.00
Ultimodato = UL.12.00

Husk at sætte kryds nederst for at få perioden oprettet.
26. juni 2001 - 14:06 #3
blaavand - du har skrivet direkte til mig og takket mig for løsningen :-) tak for det - du skal også lige accepterer mit svar her :-)
Avatar billede cooltie Nybegynder
03. juli 2001 - 00:37 #4
Hvis det er C5 2.0 kan der opstå problemer, med oprettelsen af et nyt regnskabsår - hvis du altså har startet C5 op med StandardRegneskab!

For at rette det problem skal du ind i et listebilled, men det kan jeg ikke anbefale du du selv gør....da det ikke er uden risiko for datatab...
Avatar billede jolly91 Nybegynder
12. juli 2001 - 00:18 #5
Hvis der er tale om en ver. 2.0 er det lang fra sikkert du kan få lov til at oprette prioderne.
Gå til generetl/kartotek/datamanipulation
Vælg kartoteket fiperiode
Regnskab DAT
Handling Delete
Vælg knappen \"alle felter\"
Sæt kryds i \"med i filen\"
Vælg udfør.
Herefter kan du gå til finans/periodisk/perioder
Vælg nyt år og oprette det.
20. juli 2001 - 22:42 #6
I behøves ikke at lave flere svar til dette spørgsmål, for som jeg har skrevet, så har blaavand accepteret mit svar via en direkte email, nu skal blaavand blot accepterer svaret her.
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
28. juli 2001 - 12:00 #7
Flemming> Han er nok taget til vandet - Just for fun!