Avatar billede kasperinline Nybegynder
28. juli 2008 - 23:37 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvilken Intel processor

Kære alle

Jeg er kommet lidt i tvivl om, hvor vidt jeg skal opgradere min processor.

Jeg har nu: En Intel P4-3200-775J
Jeg regner med at købe:  Pentium Dual Core E2180 1 MB

Kan det betale sig at opgradere?

Har søgt lidt på google, men kunne umiddelbart ikke finde noget, der viser forskellen på de 2 cpu'er

Mvh. Kasper
Avatar billede jokkejensen Novice
29. juli 2008 - 00:35 #1
socket er ens, men dit bundkort skal være "moderne"... har du et modelnavn og nummber på dit bundkort?

Venligst.
Avatar billede kasperinline Nybegynder
29. juli 2008 - 06:43 #2
Tak for hurtigt svar.

Jeg har valgt at opgradere til følgende bundkort:
ASRock 4Core1600Twins-P35
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=418508
http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=4Core1600Twins-P35&s=n

Dette bundkort er kompatibelt med begge CPU'er.

Men er ydelsen bedre på Duo Core CPU'en på 2 Ghz, selvom den anden er på 3 Ghz..

Mvh. Kasper
Avatar billede kasperinline Nybegynder
31. juli 2008 - 12:48 #3
Hmmm...

Har endnu ikke fundet ud af noget. Jeg har dog lige bestilt tingene, så jeg håber, at der er en effekt forøgelse..

Tak til alle der har kigget og dig jokkejensen, der har kommenteret.