Avatar billede souledout Nybegynder
23. juli 2008 - 15:21 Der er 2 kommentarer

CRC-fejl ved backup til ekstern HD

Hej

Jeg har før lavet en vellykket backup til min eksterne HD med Vista, men nu, hvor det er tid igen, dutter lortet ikke.

Hver gang jeg prøver, får jeg efter et stykke tid beskeden "Datafejl (cyklisk redundanscheck) (0x80070017)".

Min eksterne HD er en Western Digital Mybook Essential Edition 320 GB. Jeg har kørt CHKDSK på både den interne og eksterne HD og WDs eget diagnosticeringsværktøj på den eksterne - både quick og extended test (3 timer...). Der bliver ikke fundet nogen fejl.

Jeg tænkte, at det måske kunne være Diskeeper, der spøgte, men det var også installeret ved sidste vellykkede backup.

Hvad kan der være galt?
Avatar billede moenbo Nybegynder
23. juli 2008 - 16:05 #1
Har du formateret "lortet"
Avatar billede souledout Nybegynder
23. juli 2008 - 16:10 #2
Nej. Udover at være backup-disk indeholder den en masse ting, som jeg gerne vil beholde, så formatering er sidste udvej.