Avatar billede lasserasch Juniormester
22. juli 2008 - 12:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Webservices - Findes der internet kataloger herom?

Hejsa.

Jeg har ofte haft brug for at hente nogle forskellige oplysninger. f.eks. bynavn ud fra postnummer osv.

Dertil har jeg brugt den postnummerfil som postdanmark tilbyder. Den har jeg så konverteret til en SQL tabel og anvendt i mine projekter.

Jeg har dog ofte spekuleret over om der findes et katalog over webservices som stiller forskelllige funktioner til rådighed. f.eks. at hente bynavn ud fra postnummer.

Nu har jeg så valgt at lave min egen webservice til netop dette formål, og har lagt denne offentligt tilgængelig på "http://www.r-coding.dk/WebServices.asmx" så den er nem lige at tilføje i Visual Studio.

Jeg ville gerne registrere denne webservice i et katalog så andre måske også kunne få glæde af den, men kan ikke umiddelbart finde nogle steder hvor dette kan gøres.

/Lasse
Avatar billede khs1a Nybegynder
22. juli 2008 - 12:16 #1
Hvad med :
http://seekda.com/

//khs1a
Avatar billede arne_v Ekspert
22. juli 2008 - 15:06 #2
Det var jo ideen med UDDI, men det slog adlrrig rigtigt an.

Det bedste jeg kender er:

http://www.xmethods.com/ve2/Directory.po
Avatar billede arne_v Ekspert
29. august 2008 - 02:39 #3
lasse ?
Avatar billede lasserasch Juniormester
02. september 2008 - 14:57 #4
Undskyld min manglende reaktion. seekda.com synes jeg måske indeholder ret mange betalingsservices, men xmethods.com er ret god. Og omfattende....

Men begge er gode svar. Tak for input.
Smid svar for points :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
02. september 2008 - 15:18 #5
svar
Avatar billede lasserasch Juniormester
02. september 2008 - 16:24 #6
:-)