Avatar billede schumann85 Nybegynder
17. juli 2008 - 23:41 Der er 5 kommentarer

Har Bredbånd men hvordan med 2 router´er.

Jeg bor på en gård og har Bredbånd, jeg vil meget gerne kunne have internet i stuehuset og i staldbygningen. Begge steder kabel og begge steder trådløst... Jeg har kabel fra bredbånd "INDGANG" til stalden. Så skal have en router i stuehuset og i staldbygninge... Men hvilke og hvordan.. Har kun én IP adreesse.. har dLink router nu.. Håber på hjælp...
Avatar billede peet-49 Novice
18. juli 2008 - 08:23 #1
Du sætter router nummer 2 i en ledig vanport i nummer 1, og sætter kablet i wan på nummer 2, husk at have power fra fra modem og router, og sæt power til igen, når det hele er monteret, såadan kører det hos mig.
Avatar billede erp Nybegynder
18. juli 2008 - 21:57 #2
Hvis du "kun" har en internet adgang behøver du kun 1 router, og et accesspoint.
Routerens WAN indgang forbindes med internettet, og accesspointet sættes blot i en ledig lanport.
Hvis accesspointet er forsynet med en DHCP service, skal du slå den fra, samt give accespointet en ledig adresse på routerens netværk (alternativt om muligt lade den hente en selv via DHCP client - hvis det er indbygget i accespointet)
Den ene af dine nuværende trådløse routere kan sagtens udgøre det for et accesspoint efter samme fremgangsmåde som beskrevet ovenfor, og her skal du blot benytte en af LAN portene til at forbinde til den anden router - og ikke WAN porten.
Wan til Lan - Wan til lan so foreslået tidligere, vil virke hvis netværket på de to routere er konfigureret til at være på hvert sit subnet...f.eks. 192.168.0.0/24 og 192.168.1.0/24 men - du vil herved køre adresseoversættelse 2 gange inden du når ud på internettet, og visse tjenester kan have problemer med dette, såsom VPN og FTP (aktiv).
Avatar billede peet-49 Novice
19. juli 2008 - 08:18 #3
Mon ikke det er afstanden, det kniber med på det trådløse, så derfor spørgers 2xrouter.
Avatar billede schumann85 Nybegynder
19. juli 2008 - 09:39 #4
Jo, problemet er længden-... Jeg prøver opsætningen som PEET-49 siger. Så ser vi hva der sker.., TAk.
Avatar billede jakobcl Nybegynder
28. juli 2008 - 18:06 #5
Hej Schumann85,

Hvilken D-Link Router har du ?
Og hvor langt skal signalet række ?
Og med længde, hvor mange mure osv ?