Avatar billede kasperinline Nybegynder
15. juli 2008 - 08:31 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

mystisk pause ved opstart

Kære alle

Et lille kringlet problem

Når jeg starter mit nyinstallerede system, går det pænt stærkt, lige indtil, den starter windows og begynder at starte tilføjelsesprogrammerne op (dem ved uret)

Lige inden den skal starte den tråløse forbindelse, går der ca. 2-3 min, hvor computeren ikke reagerer på noget. Musen kan dog sagtens bevæges.

Jeg har brugt følgende programmer: CCleaner, TuneXP15, MSconfig(opstart)
Jeg har prøvet følgende: Deaktiveret netkortet, for at se om det var det, men uden resultat. Jeg har forsøgt med nyeste driver, men uden resultat.

Den har aldrig gjort det før og jeg synes det er dybt mystisk..

Hjælp...

Mvh. Kasper
Avatar billede giorgio Nybegynder
15. juli 2008 - 08:37 #1
Hej Kasper

Gør den det også hvis du går i fejlsikret, jeg har selv prøvet at have problemet, men det gik i sig selv igen eller også ændrede jeg noget uden at vide det :)

Det virker som om at den søger efter eller venter på et eller andet og for mit vedkommende var det eneste der manglede min internetforb.
Har du prøvet kablet i stedet for trådløst?
Avatar billede kasperinline Nybegynder
15. juli 2008 - 08:59 #2
Hej og tak for det hurtige svar giorgio

Nej, jeg har endnu ikke prøvet fejlsikret, men gør det lige.
Har ikke prøvet kablet, da det har virket før, uden problemer.
Problemet er først opstået nu og under tidligere installation af xp.

Prøver lige fejlsikret..
Avatar billede giorgio Nybegynder
15. juli 2008 - 09:04 #3
Googlede lige dit problem og kom frem til følgende:

Hvis du har Norton Antivirus installeret kan det være årsagen

Meget tyder dog på at det er noget i relation til dit netkort.

Prøv at slå Background Transfer fra

Der skrives også en del om problemer i router til at tildele DHCP at det er det din XP står og venter på.
Nogle skriver også at messenger er længe om at starte op.

Prøv evt. at kig i din logbog om der registreres noget (dem med gult) eller tjek om der er en nyere driver til dit netkort.
Avatar billede kasperinline Nybegynder
15. juli 2008 - 09:14 #4
Ja, gode løsningsmuligheder...

Dem havde jeg ikke tænkt på - går igang med det samme..

At starte i fejlsikret løste ingenting - den startede ikke min trådløse forbindelse..

Prøver lige noget, evt. også at give en fast ip..
Avatar billede kasperinline Nybegynder
15. juli 2008 - 11:25 #5
Så har jeg prøvet lidt..

En fast IP, virkede ikke
At sætte Routeren så den arbejder ud fra en statisk IP virker heller ikke
Background Transfer, er heller ikke problemet...

Har du/I nogen andre forslag...

Prøver lige bootvis engang..

Mvh. Kasper
Avatar billede kasperinline Nybegynder
15. juli 2008 - 11:45 #7
Tak for det... Kæmper videre...
Avatar billede kasperinline Nybegynder
18. juli 2008 - 10:39 #8
Nå, jeg lukker
Jeg fandt aldrig løsningen - jeg installerer vista istedet for...

øvøvøv

Tak for kommentarene giorgio

Mvh. Kasper