Avatar billede mgsj Nybegynder
14. juli 2008 - 16:09 Der er 4 kommentarer

IBM Thinkpad og Windows XP key (nøgle)

Hej

Jeg har købt en brugt IBM T43P til én som kun kender Windows XP. Der har aldrig været installeret Windows XP på den før. Der blev fra dag 1 brugt Linux på den.

Nu er mit problem at jeg gerne ville installere XP på den. Men den XP- nøgle der sidder under bunden af den bærbare kan ikke rigtig bruges. Jeg har prøvet at installere end WinXP-pro sp2 UK version og en WinXP-pro SP1 DK version. Men ingen af dem vil acceptere den key.

Spørgsmålet er hvor jeg finder en XP som vil acceptere denne nøgle?

På forhånd tak.
Avatar billede leif Seniormester
14. juli 2008 - 16:28 #1
På nøglen står hvilken udgave den virker til.

Det er med garanti en OEM udgave
Avatar billede mgsj Nybegynder
14. juli 2008 - 18:56 #2
Hej Leif

Jeg er ikke med på hvad du mener med at man kan se hvilken udgave den virker til?

Der står det er en Windows XP Professional. Og så står der godt nok nogle tal og bogstaver.

Hvad er det jeg skal kigge efter?
Avatar billede leif Seniormester
14. juli 2008 - 19:05 #3
Hvis der kun står Windows XP Professional så skal du finde en CD som er uden SP1 eller SP2 og i OEM udgave
Avatar billede mgsj Nybegynder
15. juli 2008 - 09:47 #4
Nå, det lader til i følge IBM (lenovo) support at jeg skal have fat i nogle recovery skiver. De koster så ca. 450,-...450 gange ØV!