Avatar billede splitbus Nybegynder
13. juli 2008 - 15:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke lade

Hej

Vi havde kærestens G4 med til Australien og i denne forbindelse er der sket en skade, så hun ikke længere kan lade.

Spørgsmålet er som om det er laderen eller batteriet der er stået af ?

Når hun forsøger at lade, er lampen på stikket kortvarigt grøn og skifter derefter til orange :(

Så snart hun tager stikket ud, lukker Mac.

Syntes at kunne huske at der skete noget mærkeligt med strømmen i Australien (nogle mærkelige udfald) Kan det have skadet lader eller batteriet ?
Avatar billede sd8220 Seniormester
13. juli 2008 - 15:39 #1
Hmm. Når den lyser grøn, burde det betyde, at den er fuldt opladet.

Orange skulle betyde, at den lader.

Hvordan opfører den sig, hvis batteriet er taget ud?

Har du evt adgang til en anden maskine/oplader, så du kan prøve, hvad det giver af forskel?

Strømudfald burde vel ikke kunne skade den, men det er aldrig rigtig godt at vide - det værste er nok spændingsspidser, skulle jeg mene.

Det kan også være ladekredsen i maskinen, den er gal med.

Opførslen tyder måske umiddelbart på, at batteriet er fladt. Har I prøvet at lade den sidde og lade gennem længere tid?

Hvad viser indikatoren i menu-bjælken på maskinen om ladestatus og -tid?

Held og lykke med det.

S/ebastian
Avatar billede splitbus Nybegynder
13. juli 2008 - 17:13 #2
jeg har nok bytte rundt på farverne (er ikke ved Mac nu)

Den er altid sat til lader

Tjekker status på ladning og prøver at tage batteri ud

Vender tilbage efter ferien
Avatar billede sd8220 Seniormester
13. juli 2008 - 17:21 #3
God ferie - vi "snakkes" ved.

/Seb
Avatar billede splitbus Nybegynder
13. juli 2008 - 17:33 #4
Du får point nu så jeg ikke glemmer det

Go sommer OG TAK FOR DEN FORELØBIGE HJÆLP
Avatar billede sd8220 Seniormester
13. juli 2008 - 17:40 #5
Jamen velbekomme, og tak.
Avatar billede splitbus Nybegynder
21. juli 2008 - 13:41 #6
Så er vi desværre hjemme igen :(

Når jeg sætter laderen til G4 Mac med batteri, er lampen på selve lade stikket grøn og efter få sekunder bliver den orange.
Når jeg tager batteri ud forbliver lampen grøn

Status på ladningen med batteri : 447:12 to full
Status på ladningen uden batteri : No battery available

Når jeg trykker bagpå batteri er der 2 grønne lampe der lyser ud af 5

Kunne det ikke tyde på dårligt batteri ?