Avatar billede boomla Nybegynder
13. juli 2008 - 14:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

NetGear WNDR3300 problem.. HJÆLP

Hej Alle

Jeg har lige faet mit ny trådløs router (NetGear wndr3300), men har et kæmpe prob. med den..

Den er sat efter en Cybercity router (zyxel p-660r-d1) på en 20/2 Mbit forbindelse. Min Netgear router har jeg sat som accsespoint med en WPA2 kryp.

Problemet er at jeg skal til at downloade eller streame noget, så køre den kun med halve hastighed eller ca. deromkring, ca. 900 kb/s, over det trådløse, men stopper jeg et netværks kabel fra netgear routeren til computeren direkte og henter samme fil igen opnå jeg fuld hastighed lidt over ca 2220 kb/s...

Har rodet lidt i opsætning og søgte på nettet men uden held, hastigheden på det trådløse kan jeg bare ikke får over de 900kb/s.

Håber på at der er nogen der ved eller har prøvet hvad jeg snakker om, og kan hjælpe mig med at løse problemet ....

på forhånd mange tak
Avatar billede jokerswild Nybegynder
28. juli 2008 - 14:18 #1
Årsagen til denne fejl er, at der er en fejlindstilling i dine TCP indstillinger.
Disse skal optimeres til din forbindelse. Dette kan gøre med programmet TCP optimizer.

Du kan downloade programmet her:
http://www.speedguide.net/files/TCPOptimizer.exe

Du indstiller det sådan:

1. Start programmet ved at åbne filen.
2. Vælg 'Optimal settings' i bunden af programmet.
3. Vælg det rigtige netkort under network adapter selection.
4. Flyt skydepillen i toppen helt op på 20000.
5. Gem indstillinger på 'Apply Changes'.
6. et nyt vindue åbner og tryk OK hertil.

Genstart så din computer og prøv at downloade igen. Så skulle din hastighed svare til din forbindelse.
Avatar billede boomla Nybegynder
29. juli 2008 - 01:55 #2
Mange tak for din svar, har prøvet og det var lige det... Mange tak
Avatar billede jokerswild Nybegynder
29. juli 2008 - 13:49 #3
Var det så ikke på sin plads at tildele mig de 60 point? ;)
Avatar billede boomla Nybegynder
29. juli 2008 - 19:21 #4
selvfølgelige da, trykkede et par gange på accepter svar, men det ville den ikke :-)