Avatar billede poolplayer Nybegynder
12. juli 2008 - 16:51 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problemer med bærbare/wireless på D-link 624+ router

Har 2 IBM Thinkpad, den ene med Intel 2200BG og den anden med Intel 2915 ABG wireless netkort og samtidigt en stationær pc'er som er tilsluttet ovenstående router. Næsten dagligt bliver de 2 bærbare smidt af på wireless forbindelsen og man kan kun genskabe forbindelsen ved at gå ind og slukke routeren og tænde den igen.

Der er aldrig nogle problemer med den stationære!

Har søgt bland andet i dette forum og prøvet nogle af de ting som jeg kar kunne finde, men intet har hjulpet.

Routeren kører det nyeste firmware, de bærbare har den nyeste intel driver, men har ikke hjulpet på problemet.

Der er mange trådløse netværk i nærheden, så jeg har ikke mulighed for at finde en "kanal" som ligger 3 væk fra alle andre.

Nogle der har nogle gode ideer.
Avatar billede jokerswild Nybegynder
28. juli 2008 - 14:08 #1
Jeg ved at der er store problemer med mange wireless routere og intels 2200 pro series netkort, som det du har i den ene computer. Men den anden kan jeg ikke give noget forklaring på. Virker som forstyrrelser i forbindelsen.

Bruger du DHCP server på routeren eller statiske adresser?

Prøv evt at opgradere begge netkort-drivere:

2200BG:
http://downloadcenter.intel.com/filter_results.aspx?strTypes=all&ProductID=1637&OSFullName=Windows*+XP+Professional&lang=eng&strOSs=44&submit=Go!

2915 ABG:
http://downloadcenter.intel.com/filter_results.aspx?strTypes=all&ProductID=1847&OSFullName=Windows*+XP+Professional&lang=eng&strOSs=44&submit=Go!
Avatar billede poolplayer Nybegynder
30. juli 2008 - 10:35 #2
Bruger pt. DHCP, men har også prøvet med statiske IP adresser. Samme problem med begge løsninger.
Har I mellemtiden oplevet at når den med 2915 kortet mister forbindelsen, så ryger forbindelsen på den med 2200 kortet og den kan ikke genetablere forbindelsen, er det omvendt er der ikke noget problem....!!!
Hvis jeg kører på batteri på 2915 maskinen og den mister forbindelsen, så skal jeg "kickstarte" router, kører jeg med 230V, kan jeg "bare" genetablere forbindelsen. Dette gælder uanset hvordan jeg sætter settings på maskinerne vedr. strømspare eller ikke...synes nisserne er kommet tidligt i år..:-)
Vil prøve at se om ikke det er de drivere jeg har på i forvejen. Tak for dit input.
Avatar billede poolplayer Nybegynder
24. september 2008 - 11:56 #3
Drivere er både opgraderet og nedgraderet - ingen forbedringer. Har nu solgt pc'en med 2200 netkortet og fejlen er kun tilbage på 2915 netkortet. Det må jeg lære at leve med eller bliver den også solgt...:-)
Sagen lukkes hermed.