Avatar billede cara-mint Nybegynder
12. juli 2008 - 00:27 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Bærbar

Jeg søger en ny bærbar computer og kunne godt bruge lidt hjælp til at finde den bedste. Den skal fungere både som arbejdscomputer og til spil.

Jeg har følgende behov:

* CPU: Core 2 Duo eller lign.
* HD: Minimum 300 mb
* RAM: Minimum 4 gb
* Skærm: Minimum 15.4''
* Grafik: Skal kunne bruges til nye computerspil ala Company of Heroes.
* Software: Win XP eller Vista
* Netværk: Meget gerne indbygget 3G modem, så jeg umiddelbart kan benyttet mit 3 bredbånds abonnement.
* Kabinet: Skal være kvalitet og ikke alt for plastik-agtigt. Tastaturet skal være lydløst. Zepto er fx udelukket. Jeg har til gengæld altid været glad for HP.
* Pris: Under 15.000,- kr.

Kan I anbefale mig noget specifikt?

Stor tak på forhånd
Lasse
Avatar billede simlau Nybegynder
12. juli 2008 - 19:18 #1
Hej Lasse

Her er et bud:

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=445431&Specs=true

Opfyder dog ikke dine krav om, RAM og Harddisk.

Men dette kan du opgradere hen af vejen..

Den har HSDPA modem indbygget så det skulle være muligt at komme sit 3 simkort ind i den, dette ved jeg dog ikke 100 % har ikke undersøgt det.

Du kan ikke finde en bærbar der opfylder alle dine krav, da der ikke er ret mange der bliver sogt med over 2gb ram.

Hilsen Simlau
Avatar billede cara-mint Nybegynder
13. juli 2008 - 00:50 #2
> Simlau

Tusind tak for dit bud! HP Compaq Business Notebook 8510p ser ud til at være klassisk flot designet og super tynd og let. Alt sammen noget jeg virkelig godt kan lide.

Men jeg har ikke særlig meget lyst til at gå på kompromis med størrelsen på RAM og harddisk. Hvis jeg er nødt til at gå på kompromis med nogle af mine ønsker, så skal det nok være det indbyggede 3g modem. Det kan jeg godt undvære.

Jeg har skrevet til et par leverandører og spurgt til priserne for at opgradere RAM og harddisk.

Endnu engang tak! =)

VH Lasse
Avatar billede simlau Nybegynder
13. juli 2008 - 01:21 #3
Det er meget nemt at opgradere mængden af ram, dette kan du stort set selv gøre, og dette er ikke ret dyrt.

Hvis den skal være uden 3g modem er der kun en med standart konfiguration der opfylder dine krav.

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=440784&Specs=true

Ellers er det helt sikkert muligt at finde en Dell, her skal du nok se efter XPS M1530, den kan du få med 4g ram og 320 gb harddisk til ca 9k. Helt sikkert ikke noget dårligt valg.

Hilsen Simlau
Avatar billede cara-mint Nybegynder
13. juli 2008 - 14:11 #4
Jeg har kigget på den DELL XPS M1530, som du henviste til, og den ser faktisk ud til at være helt ideel! :D

Der er sågar mulighed for at tilvælge et indbygget 3G/HSDPA-minikort. Det er godt nok med Telia abonnement som standard, men det vil jeg lige forhøre mig nærmere om i morgen.

XPS M1530 er i hvert fald helt utrolig flot designet og jeg har læst nogle rigtig gode anmeldelser af den, så jeg er helt solgt.

Tusind, tusind tak for hjælpen!! Hvis du smider et svar, så overfører jeg point.

VH Lasse
Avatar billede simlau Nybegynder
13. juli 2008 - 15:35 #5
Held og lykke med købet..

Jeg så godt man kunne få den med 3g modem, men som jeg kunne læse det bliver man nød til at oprette det abonnement.

Men det må du snakke med dell om.

Hilsen simlau
Avatar billede cara-mint Nybegynder
14. juli 2008 - 13:47 #6
DELL siger, at man bare kan takke nej til Telias abonnementtilbud og benytte et andet sim-kort i stedet. Så det er jo perfekt. :)
Avatar billede simlau Nybegynder
14. juli 2008 - 14:25 #7
Så kan det jo ikke blive bedre.

/simlau