Avatar billede limes_planum Praktikant
27. juni 2008 - 15:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Virker ved compilering og browser-preview lokalt, men ik v/ host

Efter uploadning ved host, får jeg følgende fejlmeddelse for en .aspx-side:

Compilation Error
Description: An error occurred during the compilation of a resource required to service this request. Please review the following specific error details and modify your source code appropriately.

Compiler Error Message: CS0246: The type or namespace name 'DataSet1' could not be found (are you missing a using directive or an assembly reference?)

Source Error:

Line 68:    }
Line 69:
Line 70:    private DataSet1 HentData()
Line 71:    {
Line 72:        DataSet1 ds = new  DataSet1();

Min udbyders support har givet mig følgende link til at rette problemet:

http://support.microsoft.com/kb/304656

- uden held - alt derunder prøvet.. (desuden er kilden fra 2002, gammel VS-version)

Hvor kan jeg tage den fra nu?
Avatar billede hmortensen Nybegynder
27. juni 2008 - 22:02 #1
DataSet1 skal vel også bare være DataSet, eller har du selv lavet en type som hedder DataSet1?
Avatar billede aaberg Nybegynder
30. juni 2008 - 08:07 #2
DataSet1 er sikkert et typed dataset. Sikre dig at du uploader alle dine referencer til serveren.
Avatar billede limes_planum Praktikant
30. juni 2008 - 13:23 #3
Har prøvet at udskifte 'DataSet1' med 'Dataset' - men uden held
Avatar billede aaberg Nybegynder
30. juni 2008 - 13:56 #4
Hvis det virker lokalt har du jo helt sikkert en DataSet1 klasse. Ellers ville det jo ikke virke lokalt. Grunden til at det ikke virker på serveren, er garanteret fordi du ikke distribuere dll filen med DataSet1 klassen til serveren.

Find ud af hvilket projekt DataSet1 ligger i, og sikre dig at dll filen fra dette projekt er tilgængelig på serveren.

Hvordan uploader du til serveren? Hvis du bruger Visual Studios "Publish" option, vil Visual Studio i de fleste tilfælde automatisk uploade alle referencer. Hvis du kopierer manuelt via ftp, kommer du nemt til glemme noget, eller placere noget forkert. Hvis du bliver nød til at kopiere manuelt, kan eventuelt du først bruge "Publish" funktionen i Visual Studio til at publicere siden til en lokal mappe, og da kopiere alt indhold fra denne mappe til ftp serveren.
Avatar billede limes_planum Praktikant
01. juli 2008 - 11:54 #5
Ok - har været igennem publish-kontra-alm upload problemstillingen med min gamle c#-instruktør. Fra mit kursussted hvor koden virkede lokalt i VS 2005 tog jeg koden med hjem og åbnede det i en trial af VS 2008. Prøvede derfra at publishe det, hvilket fejlede/"Publish failed..."
- så jo, jeg vil nu prøve at publishe det til en lokal mappe først for at se om det virker - har en travl uge med RF coming up i wkdenden - vender tilbage med feedback på forsøget i næste uge :-)
Avatar billede limes_planum Praktikant
11. juli 2008 - 13:06 #6
ferietid - udskyder igen..
Avatar billede limes_planum Praktikant
28. juli 2008 - 15:07 #7
Min opsætning med MS VS 2008 indeholder vist nogle fejl, da det viser sig at jeg ikke kan publishe lokalt. Vil ikke bruge mere tid på det nu - undskyld ulejligheden, da jeg hermed lukker spørgsmålet. Kryds godt med koden derude :-)