Avatar billede tosa Nybegynder
26. juni 2008 - 16:05 Der er 1 løsning

Teste om stylesheet findes i XML

Hej eksperter,

jeg har lavet følgende XSLT kode:

<xsl:if test="contains(.,@)">
    <xsl:processing-instruction name="xml-stylesheet">
        <xsl:text> href="http://en-eller-anden-sti.xsl" type="text/xsl"
        </xsl:text>
    </xsl:processing-instruction>
</xsl:if>

Dog virker det ikke efter hensigten.

Mit mål er, at få XSLT'en til at undersøge om der i forvejen eksisterer et stylesheet-reference i en XML, og hvis der ikke gør, skal der tilføjes en.

Problemet for mig, er at undersøge på pi elementer, da det ikke lige er til at gøre. Er der nogen der har idéer til hvordan man laver en XSLT der kan det jeg ønsker (evt. med udgangspunkt i den kode jeg har postet)??
Avatar billede tosa Nybegynder
11. august 2008 - 15:05 #1
Jeg fik det ikke til at virke, men lavede en anden løsning.