Avatar billede koppelgaard Praktikant
23. juni 2008 - 12:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fejlmeddelsen "DLL-filen er ikke registreret"

Jeg har for noget måneder siden begyndt på et program, hvor jeg bruger blandt andet bruger komponenterne
MSChart
MsFlexgrid.
Nu skulle jeg gøre programmet færdig, men får flere fejlmeddelser om at komponenterne ikke er registeret.(se nederst)

Jeg har fået en ny computer, siden jeg skreve programmet- det må være forklaringen.
Men hvad gør jeg for at få komponenterne registereret.
Jeg har dll-filerne.

Warning    2    Typebiblioteket for referencen "AxMSChart20Lib" kan ikke indlæses. DLL-filen er ikke registreret. (Undtagelse fra HRESULT: 0x8002801D (TYPE_E_LIBNOTREGISTERED))    Pyknometer
Warning    3    Typebiblioteket for referencen "AxMSFlexGridLib" kan ikke indlæses. DLL-filen er ikke registreret. (Undtagelse fra HRESULT: 0x8002801D (TYPE_E_LIBNOTREGISTERED))    Pyknometer
Avatar billede Spotgun Seniormester
23. juni 2008 - 13:17 #1
Prøv i en kommandoprompt at køre "regsvr32 <dllnavn>". Skal nok enten have fuldt stinavn til DLL'en, eller køres i mappen hvor DLL'en ligger.
Avatar billede koppelgaard Praktikant
23. juni 2008 - 14:26 #2
Prøver
Avatar billede koppelgaard Praktikant
23. juni 2008 - 14:38 #3
Har prøvet, men fik følgende fejlmeddelelse:

C:\dll\Interob.mschart20lib.dll blev indlæst, men indgangspunktet DllRegisterServer blev ikke fundet.
Denne fin kan ikke registreres.

Måske har jeg ikke hele dll-filen?

Jeg har prøvet med:
AxInterop.MSChart20Lib.dll
Interop.MSChart20Lib.dll

Begge gav samme resultat.

Skal der en form for installer til hver dll?
Avatar billede Spotgun Seniormester
23. juni 2008 - 15:04 #4
Det kan være at de er med i en samlet pakke, der skal installeres på en bestemt måde. Kender desværre ikke nok til netop disse DLL'er til at kunne hjælpe dig yderligere.
Avatar billede koppelgaard Praktikant
23. juni 2008 - 15:38 #5
Jeg har fundet klaret problemet.
Downloadet oxc-filer fra http://www.ocxdump.com/download-ocx-files_new.php/ocxfiles/M/mschrt20.ocx/6.00.81774/download.html

Jeg har herefter tilføjet dem til værktøjslinien med choose items -> COM -> de manglende  ocx-er.

Herefter hentet et frisk kopi af programmet ind.
Og vupti ....
Avatar billede koppelgaard Praktikant
23. juni 2008 - 16:00 #6
'