Avatar billede splitbus Nybegynder
19. juni 2008 - 21:03 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

Skift imellem PC & MAC

Hej

Jeg har lige fået min sprit nye MAC Book Pro ind af døren.

Starter den op og AARRRGGHHHHHH :) den starter op i Windows.

Hvad skal jeg gøre for at få den til at starte op i MAC ?

Når MAC er startet op ved jeg at BootCamp skal konfigureres

/lars
Avatar billede aeblenet Nybegynder
19. juni 2008 - 21:25 #1
Genstart (og hold ALT-tasten nede til du ser de 2 HD-ikoner)
-vælg Mac'en (den anden hedder Windåse)
Avatar billede aeblenet Nybegynder
19. juni 2008 - 21:27 #2
Du kan få din Mac til at starte op i Mac ved at gå ind i:
>Systemindstillinger > Startdisk (Vælg Mac'en her og den er opstartsdisk)

Go' fornøjelse!
Avatar billede splitbus Nybegynder
20. juni 2008 - 01:29 #3
Inden jeg lukker og du skal ha din points, er der lige et spørgsmål mere :)

Skal ha flyttet alle mine ting fra min gamle PC over på min nye MAC. Har læst at jeg rent faktisk kan bruge MAC'en som ekstern harddisk. For at kunne bruge den som dette skal jeg bruge et Firewire kabel. Er Firewire "bare" et alm. USB kabel eller ?

Kan du sende mig et link på et sådan ?

Helst fra MultimediaWorld da den ligger i nærheden og der kan afhentes..nåja det behøver jo nok heller ikke være det dyreste :)
Avatar billede aeblenet Nybegynder
20. juni 2008 - 05:59 #4
Jeg ville brænde en CD!
-den med FireWire kræver lidt erfaring, men . . .

USB er IKKE FireWire. FireWire er det lille ATOM-lignende ikons hul i maskinen.
-der findes 2 typer FireWire-stik med 2 forskellige hastigheder.
Den langsomme har et sekskantet hul/stik. Den hurtige er firkantet og kun en brøkdel mindre end dit Ethernet-stik.

FW-langsom:
http://www.multimediaworld.dk/templates/imw-detailedproductlist.asp?GroupGuid=4510&SelectedGroup=4510&Navigate=1&menu1=ALL&type1=T&menu2=ALL&type2=A&menu3=ALL&type3=D&menu4=ALL&type4=A&menu5=ALL&type5=A&menu6=K53361&type6=T&menu7=ALL&type7=T&menu8=ALL&type8=T&menu9=&type9=&menu10=0&type10=&menu11=&type11=&menu12=2&type12=&menu13=25&type13=&DisplayPage=2

FW-hurtig:
http://www.multimediaworld.dk/templates/imw-detailedproductlist.asp?psmode=search&GroupGuid=4510&SelectedGroup=4510

De har ikke kabler på nætte . . .

Når du gerne vil snakke FireWire som harddisk bør du nok slå WINDOWS deling til i dine systemindstillinger.
-og ellers efter vejledningen, hvor du har læst dig til dette med ekstern harddisk!

Go arbejdslyst!
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
21. juni 2008 - 10:49 #5
Det aller nemmeste ville nok være at sætte dem i netværk sammen og så dele de filer du vil overføre fra Windows.

Der er ikke noget som helst svært i at starte computeren som ekstern harddisk. Det gør du under 'Startdisk' og når computeren er startet, så kan du bare sætte kablet i og så ser Windows den som en almindelig harddisk.  Du skal dog være opmærksom på at din Windows-computer skal have en driver, så den kan læse Mac'ens filsystem. Ellers vil du kun kunne overføre filer til din Windows-installation på Mac'en. Sådan en driver laver Mediafour for eksempel http://www.mediafour.com/products/macdrive/