Avatar billede egebos Nybegynder
19. juni 2008 - 15:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Side der opdaterer konstant skal laves til ajax

Hej Eksperten.dk

Jeg har startet en chat, men er nu løbet ind i nogle problemer. Når der er meget aktivitet på chatten bliver det hele sløvt.
Chatten bliver opdateret af en load.php fil som henter nye beskeder osv. Den ligger bare i en iframe og refresher sig selv hver 4 sek.
Men nu vil jeg gerne lave det om til ajax, så chatten bliver lidt kvikkere.
Problemet er så at jeg er helt newbie når det gælder ajax, har aldrig prøvet det før.
Har læsten del tutorials, men jeg forstår det stadig ikk. Kan fks ikke få php til at virke :S

Koden det handler om kan hentes her:
http://www.egebos.dk/load.txt
og som det kan ses er det noget af en kode.
Avatar billede egebos Nybegynder
19. juni 2008 - 15:56 #1
(højreklik, gem destinationen som)
Avatar billede cybermike Nybegynder
19. juni 2008 - 21:07 #2
Ca, 10.000,-
Avatar billede egebos Nybegynder
19. juni 2008 - 23:21 #3
Det mener du ikke seriøst? Er det så svært :S Mig som troede det var pærelet. Kan du ikke begrunde hvorfor det er så dyrt?
Avatar billede egebos Nybegynder
21. juni 2008 - 20:32 #4
lukker
Avatar billede cybermike Nybegynder
22. juni 2008 - 18:40 #5
Udvikling af en simpel chat koster i omegnen af 10.000kr
Avatar billede superbent Nybegynder
22. juni 2008 - 19:44 #6
cybermike: skal du ikke skrive "25 år" i dit minisite nu? :) Undskyld det ikke lige har noget med spørgsmålet at gøre, synes bare det var lidt komisk minisite :)