Avatar billede dougheffernan Nybegynder
01. juni 2008 - 12:34 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

2 domænenavne til samme website

Jeg har købt 2 domæne navne, hvor af det første som blev købt for et par år siden har tilknyttet et Surftown webhotel. Det andet domæne har jeg købt forleden og i Surftown kontrolpanelet tilføjet det Domænelisten, men når man går ind på det nye domæne, vises hjemmesiden ikke, bare en "This domain is hosted by Surftown".

Hvad mangler jeg at gøre?
(har redelegeret på www.dk-hostmaster.dk - domænet var købt gennem www.scannet.dk)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
01. juni 2008 - 12:40 #1
Umiddelbart lyder det da som om det virker rigtigt nok.

Men du ønsker måske, at når man skriver nytdomæne.dk så bliver man automatisk ledt til gammeltdomæne.dk?
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
01. juni 2008 - 12:41 #2
Hmmm......du mener sikkert det samme som jeg forstår ved det:
Uanset om man skriver www.domæne1.dk eller www.domæne2.dk, vil man få vist de samme fysiske sider, dvs. jeg IKKE behøver vedligeholde 2 identiske websites.
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
01. juni 2008 - 12:42 #3
Så nej, det virker ikke rigtigt som det skal (=som jeg vil have det til).

På www.domæne1.dk får jeg fint vist siderne, men på www.domæne2.dk får jeg bare vist Surftown's "This domain is hosted by Surftown".
Avatar billede thesheriff Nybegynder
01. juni 2008 - 12:43 #4
Ok.

Smid fx denne i Head på din index.htm på det domæne2.dk:

<meta HTTP-EQUIV="refresh" CONTENT="0;URL=http://domæne1.dk">
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
01. juni 2008 - 12:45 #5
Hmm....troede det kunne ordnes med en setting på domæne2 i surftown kontrolpanelet....
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
01. juni 2008 - 12:46 #6
I kontrolpanelet står der noget om Domæne alias......(?!)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
01. juni 2008 - 12:47 #7
Du skal vælge Omdiriger
Avatar billede thesheriff Nybegynder
01. juni 2008 - 16:30 #8
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
02. juni 2008 - 14:46 #9
Mange tak for hjælpen, med et hak i feltet Omdiriger, virker det perfekt.

Ja, du har ret, må hellere få afsluttet de mange åbne spørgsmål, tak for påmindelsen.

Læg et svar, så du kan få dine fortjente point
Avatar billede thesheriff Nybegynder
02. juni 2008 - 16:15 #10
Velbekomme :)