Avatar billede maggie22 Nybegynder
27. maj 2008 - 11:14 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Sort skærm

Hjælp!

Jeg har en Dell Xps server, hvorpå der er Xp og Magfee bla. Jeg opdaterede servicepakke 3 til win xp, hvorefter hele skærmen gik i sort med synlig windowsmus, efter xp logoet er loaded.

Går vi ud i bios og sætter den op til at boote fra ET af drevene, kan den ikke finde dem. Vi har sat en bootdisk i, og den kunne heller ikke finde den. Vi prøvede at få den til at boote fra Harddisken, men samme resultat. Den kan åbenbart ikke finde noget, lool!?

Hvad gør vi? Nogle forums påstår at Magfee SKAL være slået fra under denne opdatering, eller sker der ting og sager.. Det fik vi bare ikke af vide, FØR vi trykkede på "Enter".

Håber i kan hjælpe med denne mystiske hendelse og vi HÅBER sfl på at evt kunne redde hardisken.

mange Knus fra: Maggie
Avatar billede off-line Nybegynder
27. maj 2008 - 15:34 #1
Du kan downloade Ultimate boot CD for windows. Den downloades som en Iso fil, som
skal brændes til en bootfil, med f.eks Nero express eller den gratis CD burner
http://cdburnerxp.se/ Når du har brændt boot cdén, kan du boote op på den, fra
CD/DVD drevet og komme ind i en windows interface. Derfra kan du gå ind i Kontrol
panelet/Tilføj og fjern software, og slette SP3. http://www.ubcd4win.com/
Det hele forudsætter selvfølgelig, at problemet skyldes SP3, for det undrer mig
meget, at SP3 skulle kunne give sort skærm. Jeg går ud fra, at du har prøvet, at
starte op i fejlsikker tilstand uden succes.
Avatar billede maggie22 Nybegynder
28. maj 2008 - 14:03 #2
Vi har prøvet at "boote" fra en Bootdisk, floppy, usb etc... Computeren kan IKKE finde NOGEN "booteble disk or hardware"... (ALARM!!! HELE verdens computere har samme problem!!! har lige haft snakket med: Pickardbell, Dell, HP, Fujitzu Siemens og deres tlf linier bliver STORMET af brugere hvis computer gør det samme!!!!)

Det er noget med en Chip på Bundkortet der "lukker" for ALLE forbindelser til diskdrives, harddrives, floppydrives, usbstik, cd-romdrives etc... Dette forudsages af en WINDOWS UPDATE som computeren automatisk henter ned LIGE for tiden!!! SÅ HENT DEN IKKE!!!!!

Der er STORM på samtlige computermærkers supportlinier!!!

Men takker for støtten alligevel
jeg vil gerne give point videre som tak
Avatar billede off-line Nybegynder
28. maj 2008 - 14:23 #3
Uha-Uha! Du har sandelig min medfølelse. Der har jeg så været mere heldig. Da jeg
installerede SP3, fik jeg problemer med at åbne Zipfiler, så jeg slettede mit C_drev
og kørte et Acronis image ind i stedet, så jeg er skadesløs. Jeg havde selv valgt,
at lægge SP3 ind, for jeg har slået automatisk opdatering fra, fordi der ofte er
alvorlige fejl fra microsoft, så det er bedre at vente og se hvad andre oplever.
Nu bliver det jo spændende at se, hvordan du får erstattet din computer - for det
får du da forhåbentlig.
Jeg skal ikke have point, ellers tak. Du lukker bare selv. mvh.
Avatar billede off-line Nybegynder
28. maj 2008 - 14:25 #4
Se venligt bort fra, at jeg ved en fejl markerede svar. Bare afvis det:)
Avatar billede maggie22 Nybegynder
02. juni 2008 - 13:33 #5
Rofl, erstattet min dyre Dell computer i 30K klassen, som ikke engang bliver supporteret i dk? ROFL! De ville hellere komme og skifte min harddisk (Selv om jeg GENTAGNE gange har forklaret dem hvad problemet er og at det er Motherboardet der er fesen af)

Men selvfølgelig skal du da have de point for besvær og tid og af ren venlighed... Men JEG skifter snart over til HP, da de var det eneste mærke der IKKE have hørt en lyd om dette "fenomen", så deres chip virker fint nok, lol. De havde godt nok hørt de andre slå alarm overfor problemet, men nu er der åbebart blevet knaldet et låg på sagerne, da INGEN har hørt om det, når man ringer ind... Og siger man at man har haft ringet dagen forinden med 4 computer hver gang, med samme problem, kender de ikke noget til en sådan omstridt sag, rofl.. (Beskyttelse af chipfabrikanten???)
Ja vi har siddet og skrald grinet af dette... Håber i andre undgår dette "mystiske fenomen" Ha ha.

Mange hilsner fra os.
Avatar billede off-line Nybegynder
02. juni 2008 - 14:08 #6
Jeg var nok lidt for eftertænksom med min kommentar. Kom bagefter til at tænke på,
hvordan i alverden SP3 skulle kunne skade bundkortet. Det kan jo ikke lade sig gøre.
Harddisken kan heller ikke ødelægges af software. En nyinstallation eller en "Repair"
skulle kunne klare problemet.
Avatar billede maggie22 Nybegynder
05. juni 2008 - 17:01 #7
I min familie har vi mange computere og over halvdelen af dem installerede den nye opdatering enten til Vista eller Xp. Kort tid efter var min telefon rødglødende med folk der ikke kunne komme i kontakt med deres hardware på nogen art. vi prøvede alt lige fra at boote fra floppy, cd, dvd, USB og der skete intet på alle disse computere. den ville bare ikke finde noget at boote fra. vi kunne heller ikke komme ind i bios på et par af dem. Men de er sendt til rep og vi får et nyt motherboard i dem alle, SIGER de. De har taget harddisken over i en af deres egen computer og den virker fint. Motherboardet har en eller anden "chip" som er ramt af denne "ting" og som ikke laves på bla de sidste nye computere, hvor denne chip er helt skiftet ud med en dyrer en, eller noget ala det.
Men nu venter vi så bare på vores computer kommer hjem igen. De er meget savnet ha ha.

Men vi tager det i stiv arm og ser på det som en oplevelse og må erkende at vi må manuelt til at hente de opdateringer manuelt fremover, for at KUN hente det der skal hentes og ikke alt muligt andet.
Avatar billede off-line Nybegynder
05. juni 2008 - 17:24 #8
Mange tak for de noget ufortjente point. Jeg må indrømme, at jeg ikke forstår,
hvordan en servicepack kan ødelægge en chip, men det er da flot, at I kan tage
det som en oplevelse. Og ja, det er en god ide, at slå automatisk opdatering fra,
da mange er kommet galt afsted med microsoft fejltagelser.
Held og lykke med de nye bundkort:)