Avatar billede bigbird Nybegynder
26. maj 2008 - 14:33 Der er 3 kommentarer

Undgå at local administrator ser alle session printerne

Vi har et problem hos en kunde, hvor nogle af brugerne desværre er nødt til at være lokale administratorer på deres terminal servere (Der er så policies der forhindre dem i et lukke serveren og mange andre ting).

Problemet er at de kan de se andre sessions printere som er tilstede på serveren.

Hvordan kan dette slåes fra, således at de kun ser deres egne session printere og ikke ALLES ?
Om det er en policy eller en registry ændring gør ikke noget.
Avatar billede juleulven Nybegynder
30. maj 2008 - 16:02 #1
må man spørge hvad det er der gør, at de skal være "local administrator" på WTS'en?
Avatar billede bigbird Nybegynder
30. maj 2008 - 16:18 #2
Naturligvis.
Det skyldes Notes samt noget hjemme programmeret software dertil.

Jeg ville KLART foretrække at de ikke var lokal administrator på serveren, men det er ikke noget jeg har kan bestemme skal laves om. Kunden ønsker ikke at bruge x antal timer / dage på at få ordnet.
Så det er desværre ikke en mulighed at fjerne dem som local admin
Avatar billede juleulven Nybegynder
30. maj 2008 - 17:07 #3
hmm ... jeg har en kollega der roder meget med WTS og GPO'ere med mv... jeg prøver lige, at høre ham om det mandag.