Avatar billede hogbart Nybegynder
26. maj 2008 - 14:19 Der er 2 kommentarer

WGA Via group policy uden brugerindgriben

Hej Alle

Jeg sidder og er ved at deploye opdateringer via AD, og er kommet til Windows Genuine Advantage pakken, der ikke vil installeres af sig selv, eller uden brugerindput.

Er der nogen af jer der har fundet en metode til at installere den silent via AD, sådan at den kun kommer op og brokker sig hvis det ikke er en valid version, af xp jeg kører med? og at brugerne ikke skal involveres?

Jeg ved godt at der findes andre metoder der vil være meget mere egnet, men de tager tid. så hvis der er noget jeg har overset et hak i en adm fil, eller flere

Vh Hogbart
Avatar billede speedytech Nybegynder
26. maj 2008 - 20:11 #1
Du kan download den Windows Genuine Advantage pakke, mener at du kan finde den som .msi fil også kan du opdatere den via AD, eller for den sagsskyld via en batch fil ved hjælp af /silent på filen..
Avatar billede serverservice Praktikant
05. juni 2008 - 20:37 #2
Det nemmeste er at sætte din server op som WUS/SUS updateserver - så kan du selv styre hvilke updates der skal ud på klienterne.
Du kan i nogle tilfælde godt få problemer med GPO deployment.