Avatar billede beta Nybegynder
25. maj 2008 - 12:07 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Anbefaling på trådløs router med printerserver

Anbefaling på køb af trådløs router med printserver og switch, til en god bekendt.

Der er en del mulighedheder, så her spørger jeg jer til råds :

http://kortlink.dk/edbpriser/5b4f

Jeg har selv i et par år brugt en Asus 500g Deluxe med standart firmware, og den virker som sådan fint, men det er som om at den med mellemrum har det med at blive lidt ustabil når switchen også bruges. Den trådløse del og printserveren har der ikke været problemer med. Prisen på Asus 500g Deluxe er måske lidt høj i dagens marked, kontra andre mærker. Den har samme pris som for godt 2 år siden (ca. 700kr).

- Det ses ellers sjældent med PC-hardware...
Avatar billede riversen Nybegynder
25. maj 2008 - 12:32 #1
Zyxel p-335wt... har aldrig været andet end tilfreds med den.
Avatar billede tdanoe Nybegynder
26. maj 2008 - 20:14 #2
Hejsa,

Jeg kan anbefale en FRITZ (ja det lyder sgu sært, men den er god nok)

http://www.avm.de/en/Produkte/FRITZBox/FRITZ_Box_Fon_WLAN/index.html

Den kan:

Wireless router
Print server
Fil server (man sætter en USB harddisk og vupti kan alle på nettet bruge den som lager for musik m.m.)
IP telefoni
Alm telefoni over IP

Og så har den noget som er rigtigt smart! Den er strømbesparende, kan slukke for dele af sig selv hvis det ikke er i brug. Generelt bruger den meget lidt strøm (og det kan ses på strømregningen da sådanne bokse altid er tændt 24/7)
Avatar billede beta Nybegynder
06. juni 2008 - 22:06 #3
Tak for kommentare. Der blev købt en Asus WL-500gP med prinserver, FTP mm. til den sølle pris af 249kr. hos Midt Data lige pt. Den virker helt perfekt.

Smid et "svar" hvis der ønskes point.
Avatar billede beta Nybegynder
16. juni 2008 - 21:10 #4
Lukker.