Avatar billede alasport Novice
24. maj 2008 - 10:41 Der er 4 kommentarer

Brug af 'return' i en tekst i én celle i Excel

Jeg vil gerne kunne skrive almindeligt i en celle i Excel. Det der sker er, at når jeg trykker på 'return' så skifter Excel til en anden celle.
Jeg har formateret cellen som 'tekst' og jeg har også indsat wordpad i cellen, men det ser underligt ud og hvis jeg trykker 'return' mange gange så forsætter teksten ud over cellens størrelse. Det skal den ikke. Jeg vil hellere at cellen bevarer sin størrelse, men istedet opretter en bjælke i højre side som på en hjemmeside.
Avatar billede rosco Novice
24. maj 2008 - 10:47 #1
Linjeskift i en celle laves med
Alt+Enter
Avatar billede jkrons Professor
24. maj 2008 - 12:11 #2
Men du får ingen scroll bar. Skal du have felre linier, bliver cellen også højere.
Avatar billede alasport Novice
25. maj 2008 - 09:50 #3
Mærkeligt at der ikke er en løsning på mit problem. Alt+return virker selvfølgelig, men er ikke brugbar i længden.
-Er der ikke andre der har andre løsningsforslag?
Avatar billede jkrons Professor
26. maj 2008 - 10:13 #4
Jeg er ret sikker på, at der ikke findes en løsning, der gør præcis det, du ønsker. En celle har simpelthen ingen scrollbar.

Du kan evt. sætte din tekst ind i et "tekstboks" kontrolelement (værktøjslinien Kontrolelementer). En sådan kan du indstille, så den får scrollbar.